lördag 22 mars 2014

Kort inspel

Jag har varit ute på tjänsteresa och haft det både intenstivt och väldigt roligt.

Angående debatten om kostnaderna för hästägarna, så ska jag göra ett kort inspel. Så länge hästen "går dåligt", så kan hästägarna ta att det är minusresultat. Däremot är det svårt för hästägarna till de hästar som tjänar 500', 800' och till och med 1,5Mkr på ett år, när de inser att det inte blev några pengar kvar.

Micke Nybrink säger att han fått helt horribla historier skickade till sig sedan han startade debatten. Jag kan bara säga, att det har jag också. Ägarna till hästar som tjänat en halv miljon eller mer blir rätt besvikna när det inte blir några pengar kvar. Jag tror det är svårt att motivera dessa att fortsätta satsa. De inser att inte ens BRA hästar går ihop och då är moroten att satsa borta.

Läs Björn Perssons blogginlägg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar