onsdag 28 oktober 2009

Presentationen del 2.

Först, tack så mycket för alla kommentarer! Uppskattas!

Spännande, att följa internetauktionen igår kväll. Hoppas att företeelsen börjar slå. Ett spännande koncept. Kul igår att det blev en hel del bra priser. Högsta omsättningen hittills?

Här kommer fortsättningen på min presentation.
Man kan säga att jag är sjukligt travintresserad. Jag tror jag kan rätt mycket om travsporten och aveln, men vet att inom dessa ämnesområde blir man aldrig fullärd. Ofta tror man att man hittar strimmor av en "röd tråd", när man plötsligt inser att man inte hade rätt...

Mitt travintresse kom tidigt, eftersom min pappa spelade dåtidens V65. Såklart att man blev nyfiken. Allt eftersom kom hästintresset smygande och min första delägda häst Mr Arndon införskaffades vid 17 års ålder, så jag har nu varit hästägare ”halva livet”. Då började jag också så smått att köra lite häst hos delägaren och var då snabbt fast.

I vårt bolag har vi för tillfället en delägd tävlingshäst, Worldwide (e.Chief Litigator) som är en helt underbar individ och räknas som en familjemedlem. Vi är uppfödare till Youpie (e.Jobie Tempest) (framgångrik hos Åke Svanstedt) och Le Mat (e.Juliano Star) (2-åring som gått premie hos Thomas Lönn). Det är även ett fölsto på gång in i vår rörelse som jag ska berätta mer om senare.

Vår hemsida www.stallbredbyn.com är välbesökt. Den handlar om så mycket mer än om våra hästar. Vår målsättning är att det ska vara en faktabank för allt som rör hästen, även om det är störst fokus på travhästen. Träningslära, avel och utfodring är några av de ämnen som avhandlas.

Stallnamnet, Stall Bredbyn härstammar från min uppväxt ort. Bredbyn ligger ca 4 mil utanför Örnsköldsvik. Så min ”moderbana” är alltså Solänget.

Avel är det som jag brinner mest för och det går några timmar på Blodbanken i veckan. Jag är kontaktperson för ASVT Umåker. Det blir mycket avel i mina rader i denna blogg och även lite travpolitik och vardagsreflektioner. Ambitionen är att skriva regelbundet, 1-2 dagar i veckan. Förhoppningsvis ska jag också publicera lite bilder också. Mina restriktioner från ASVT är att skriva korta inlägg, vilket kan vara svårt för mig. Jag är inte så kortfattad. Nu vet ni lite mer om vem som skriver, så... Nästa inlägg ska förhoppningsvis vara mindre egocentrerat och beröra lite mer kring avel och uppfödning.

Avslutar med ett travpolitiskt budskap:
”Solänget bör få köra V75 varje år!”

1 kommentar: