måndag 26 oktober 2009

Sifferpresentation

Hej!

Jag heter Håkan Persson och mitt uppdrag är att blogga på asvt.se. Ett hedersamt uppdrag som jag inte kunde tacka nej till när jag fick frågan. Jag och min familj bor i Röbäck, en by som blivit mer utav en förort till Umeå. Hemifrån har jag ca 2140m till travbanan Umåker och det blir oftast autostart för egen del när jag ska dit. Nu tänkte jag inleda med en presentation av mig själv i sifferform!

1 - fru, Jenny.
2 - barn, Simon 5 år och Viktor 3 år.
2 - uppfödningar, Youpie 4 år och Le Mat 2 år.
10 - antalet körda travlopp. Kusk-karriären avslutad, utan framgångar eller skandaler.
17 - år som hästägare.
54 - travbanebesök på ett år är mitt personliga rekord. Kommer aldrig att slås igen?

Några årtal
1975 - föddes undertecknad.
1994 - första segern som hästägare, Zoot Cristy på Hagmyren.
2000 - första tränarsegern, Newspaper Carry på Bergsåker.
2003 - registrerades stallbredbyn.com, vår hemsida.
2008 - första uppfödarsegern, Youpie på Axevalla i debuten.

Avslutar med en sifferkombination:
34, 88, 183 - ålder, vikt och längd. Två av dessa tal ökar varje år. Gissa vilka!

I nästa inlägg ska jag skriva lite mer om mitt travintresse och våra hästar.

4 kommentarer:

  1. Kul att få chansen att följa en avelsblogg :)

    SvaraRadera
  2. Tänkte gissa.... alla åldras vi, så det ena är åldern, med tanke på ditt intresse av söt, kolsyrad dryck, så måste det andra vara vikten. Vet en som drack 2 liter om dagen, han vägde mer än du, bara det att han slutade dricka dessa mängder med just cocoa-cola gjorde att han gick ner 14 kg på ett år.

    SvaraRadera
  3. Spännande, det här kommer jag att följa...

    SvaraRadera
  4. Hej Håkan.Kul att du får visa dig på avels-bloggen! Jag kommer att följa och kommentera. Det vet du ! /Tobias

    SvaraRadera