tisdag 5 juli 2011

Hingst bokad

Då var det gjort...hingst bokad till Staro Yours Truly. Det var många som var med i matchen, men till slut hittade vi en "vinnare". Vi kör en "bit för bit"...

5p: Han är svenskfödd.

4p: Hans far är Elithingst och hans mor är Elitsto. Själv är han ännu inte avkommeprövad, men vi hoppas på sikt att han ska bli Elithingst.

3p: Han segrade i Svenskt Travkriterium.

2p: Han segrade i Svenskt Travderby och Elitloppet.

1p: Hans mor kom kom som en gåva från himlen till sin uppfödare. Själv kom han "bara" från ovan.

Det blev alltså From Above!

Det var INTE ett "blunda och peka"-val, utan vi hade många argumentationer innan vi enades om From Above. Jag ska senare redogöra för våra tankar, men tyngsta argumentet var att han lär ha riktigt bra spermakvalité. Vi frågade runt bland oberoende seminstationer och vänner som använt honom. Alla var eniga om att han har förstklassig kvalité och mycket god dräktighet. Vi får troligtvis bara en chans att seminera i år och då är det rätt viktigt att vi tar till vara den chansen så bra som möjligt.

Under sommaren, så kommer jag att dra ner på bloggtempot. Från att kört ca fem ggr i veckan under en längre tid, så siktar jag på ca två ggr i veckan. Jag har ett sommarvikariat som är på drygt en heltid, samt att jag ska sköta företagets ordinarie sysslor utöver den tiden. Blir det någon timme över, så ska jag unna mig att ta det lugnt också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar