onsdag 9 maj 2012

Kommentar på förra inlägget

"Depardieau" kommenterade förra inlägget:
"Kan man säga att hela Valley Victory linjen fungerar bätte med amerikansa än franska ston?

Juliano Star; bra i Sverige, inte lika bra i Frankrike?

Kolla Sharif di Iesolos franska avkommor förresten... : )"
1) Jag har inte gjort några "undersökningar" på detta, men visst kan det vara så. Det vore intressant att kolla.

2) Juliano Star
618 svenska avkommor, varav 12 tjänat över motsvarande €100 000. = 1,94%
181 franska avkommor, varav 3 tjänat över €100 000. = 1,66%

I Sverige, snitt per reg.avk. 126 023:-
I Frankrike, snitt per reg. avk. €12 620 (ca 114 005:-, enligt aktuell UET-kurs 9,0337)

Medveten om att det finns en hel del svenskfödda avkommor bland de 618 som inte uppnått startbar ålder, så visst ljuger mina uträkningar lite. Jag tror att även här har vi lite av svaret i "stomaterial". I Sverige har han haft ett ganska gott anseende och stått på både Broline och Staro, vilket givit honom fina ston + att han delägs av SHJ. I Frankrike har han hamnat i skymundan av JPDs andra hingstar och jag skulle tro att han inte alls fått samma chanser där, som han fått i Sverige. Ska dock villigt erkänna att jag inte har koll på vilka ston han fått i Frankrike.

3) Sharif di Iesolo har fem franskfödda avkommor enligt Blodbanken.
And Arifant (€ 244 452 - avelshingst)
Biesolo (€ 201 172 - avelshingst)
Capriccio (€ 622 495 - avelshingst)
Elido (€ 43 015 - valack)
Eminence de Vilzy (ostartad - mor till Pad d'Urzy € 309 120 - avelshingst och Ninon d'Urzy € 175 550)

Det är väl "skapligt"? :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar