fredag 26 februari 2010

OS och nätspel

Jag fortsätter på OS-spåret i bloggen. En sak som slog mig när jag såg skärmbilden där alla svenska medaljörer visades upp... I Sverige "landet lagom", så har vi varit mest framgångsrika i grenar som kräver flera färdigheter. Är det inte lite typiskt? Såhär:

Det är bara Charlotte Kalla som fixat guld i en "renodlad" gren, skidor 10 km.

Övriga guld, Björn Ferry (skidor och skytte, jaktstart), Marcus Hellner ("dubbeljakt", klassisk och fristil), Längdstafett herrar (lagtävling i en individuell gren).

Silver till Anna Haag ("dubbeljakt") och Kalla/Haag i ("team-sprint").

Brons till Anja Pärson ("superkombination", störtlopp och slalom) och Johan Olsson ("dubbeljakt").

Nu är också medalj säkrad i Curlingen för damerna, guld eller silver? Kul att några svenskar blir framgångsrika på isen...

***

Lite drygt en vecka kvar till ASVT:s årsstämma. Du kommer väl?

***

Debatten om nätbolagen som gräver sig in på den svenska spelmarknaden har avdomnat lite. En sak i debatten som inte kommit fram är hur de flesta nätbolagen "väljer sina kunder". Om du är för framgångsrik i ditt spelade, så blir du limiterad, dvs att du får inte spela för några större insatser. En bekant har råkat ut för detta och hos ett bolag får han inte göra insatser större än 13 kr... Det är löjligt! Spelbolagen vill bara ha "dåliga spelare" som förlorar.

Själv spelar jag enbart hos ATG! Jag tror inte att det finns någon risk för att de vill limitera mig heller. ;-)

2 kommentarer:

  1. Det är därför Unibet försöker köra igång totospel, då är det fritt fram. Hoppas det inte går för i nuläget är dom ju helt enkelt parasiter eftersom inte en krona går till sporten. Sen kan man fundera på licenser och liknande i framtiden, men då ska det vara på sportens villkor.

    SvaraRadera
  2. Håller med henrik fullständigt, Dom som spelar på hästar på ställen där det inte finns avtal och licenser med "sporten" är ju helt ute och cyklar.

    SvaraRadera