lördag 6 augusti 2011

Hambletonian Night

På lördagskvällen svensktid avgörs Hambletonian Stakes och en rad andra amerikanska storlopp. De sänds på ATG Live och det kan absolut vara värt att kika på. Jag brukar i alla fall gilla dessa sändningar. Jag tror sändningen börjar ca 18.30. Tyvärr lär den saxas med galoppen från Täby som rider V65. Inte för att jag har något emot galoppen, men Hambletoniankvällen hade jag gärna haft "osaxad" och helst med V65.

Tyvärr har jag inte haft tid att göra någon "härstamningsanalys" av deltagarna, mer än vad jag redan lagt ut efter försöken. Det kan handla om prioriteringar och jag hoppas att ni uppskattar det som jag lade tiden på istället...

Jag tycker att det är väldigt dåligt med information till loppen som körs denna kväll i svensk fackpress. Därför brukar jag ta saken i egna händer och producera ett lite programhäfte. Via nätet finns det obegränsat med information om loppen och jag har försökt att samla en del av denna information i mitt lilla programblad. Ta det för vad det är, men det kanske i alla fall går lättare att följa loppen med detta program. Jag har även med en "lathund" för att kunna räkna om miletiderna till km-tid, så får man förhoppningsvis en bättre känsla av hur fort det går i loppen. För mig säger inte "Tre quarters på 1:22,3" något om det gått fort eller inte...med lathunden kan jag säga att det är världsrekordtempo!

Här finns mitt program att ladda ner. 
Det blir fem A4-sidor att skriva ut.

De amerikanska programmen är fullmatade med information. Om ni vill kika på dessa, så finns en variant med de senaste fem starterna att ladda ner:
http://www.ustrotting.com/trackside/hambletonian/2011/pdf/mxx0806q.pdf

Ha det gott!

2 kommentarer: