tisdag 2 augusti 2011

Taurus Dream - fortsättning

Jag fick lite kommentarer och även ett mail angående inlägget om Taurus Dream.

PQ - visste inte vad det stod för. Försökte leta i Wikipedia och Google. Eftersom han angavs stå i QC år 2003, 2006 och 2007, tänkte jag att QC var Quebec. Ja, så var det också. PQ betyder också Quebec. Båda förkortningarna gäller och det var jag inte påläst på. Han var alltså åter i Quebec 2010.
Anonym: Taurus Dream och Echo kommer från samma mödernelinje, Taurus Dreams mmmf är Caprior som också är mmmf till Love You, Goetmals Wood mfl. Caprior stammar från det fina Dladysmödernet som gett många fina hästar direkt på mödernelinjen, men mest lämnat spår i x-faktorposition utan att ligga direkt på mödernelinjen. Det fantastiska avelssoet Tahitienne har Dladys 3 gånger i x-position.
Tack! Intressant! Jag skulle ha backat ytterligare någon generation i min research. :-)

För de som vill läsa ännu mer om Taurus Dream, fick jag ett lästips av Anders Lindqvist. Det är Standardbred Canada som har gjort ett längre reportage (på engelska) som finns på följande länk:
http://www.standardbredcanada.ca/trot/february-2011/what-dreams-may-come.html

Tack alla som svarat!

Ha det gott!

1 kommentar:

  1. Dladys är som du vet till 50 proc en galopphäst. Fullblodsblod i rätt dos verkar ge supertravhästar. Hade varit intressant om inte Human Behaviour varit valack...

    SvaraRadera