söndag 18 september 2011

Nya Vinnare V75 och kommentarer

Igår sjösattes ett nytt "Vinnare V75". Jag hann se "första blocket" och blev väldigt nöjd. Härligt med fokus på SPORTEN! En detalj som gladde mig extra mycket var att mellantiderna visades i grafiken. Jag har en god vän med hörselnedsättning som drivit en kampanj för detta och det glädjer mig att Kanal75 har lyssnat på önskemålet. Jag uppskattar också detta, trots att jag inte medicinskt anses ha hörselnedsättning - även om jag ibland inte hör mer än jag vill...
 
I övrigt, så gillar jag programmet också. Johan Lindberg är lättsam och behaglig i rutan, så "debuten" blev lyckad. Jag gillade "Lindberg orakat" på atg.se, så det var väl inte helt och hållet en TV-debut. Micke Nybrink är ojämn. Lugn, jag ska förklara hur jag menar. Det "sägs" att antingen gillar eller ogillar man Nybrink. Jag velar i detta och bedömer honom efter dagsform och vilka åsikter han framför. Ibland tycker jag att han har väldigt bra åsikter, men ibland tycker jag att han är fullständigt ute och cyklar. Hans roll är att beröra och uppröra, vilket han ofta lyckas bra med. Jessica Almenäs är stabil och sköter jobbet proffsigt. Inte så mycket att tillägga kring henne. Bra!! Nu är det bara att hoppas att även "den stora massan" som inte är travnördar också kan ta programmet till sig. Det är nog så viktigt för att det ska bli succé och en fortsättning.

Rapide Lebel... Vilka imponerande insatser! Helt makalöst! 
Mellby Sambuca... Läcker att se på upploppet. När man tror att han ska stumna, så sticker han bara ifrån till seger på 1.11,4ak.
Lutfi Kolgjini... TRE kusk/tränarsegrar, samt två andraplatser för Sebastian K. Med tanke på hur grym Rapide Lebel var, så får detta nog anses vara full pott. Imponerande!
Jaguar Broline... Ska väl för ordningen också nämnas när han visade förbättrade takter till seger via open stretch.

Sticker in några rader om rödbetor också. Helt klart underskattat att ha på tallriken. Det är ju riktigt gott och det finns många goda sätt att tillreda den på. Ungsrostade, inlagda eller baka att koka dem skalade. 

En kort och sann historia, apropå rödbetor. För många år sedan så fick grannen hemma i Bredbyn fick ju åka in akut med ambulans. Han var övertygad om att hans sista stund var kommen och blev jättesjuk, efter ett toabesök. De hittade inga fel, men till slut uppdagades det att han ätit rödbetor och därmed orsaken. Han blev snabbt piggare...
 
Två kommentarer på förra inlägget om stimulanspaketet.
Anonym sa...
Jag hoppas inte detta va stimulanspaket som skulle ge hela travsport en rejäl skjuts innan Kriterieauktionen?
Jo, så har i alla fall jag uppfattat det. Sedan kommer förhoppningsvis "traditionsenligt" ett paket i december när ATG har grepp om vart årets omsättning väntar landa på.
Dykarn sa...
Gäller paketet även 2013? Annars lär det inte ge Kriterieauktionen nån skjuts överhuvudtaget. Dagens ettåringar är ju tre år först då. 
Jag har inte uppfattat det som att det är beslutat för mer än ett år. Jag håller med om att det inte hjälper "Dagens ettåringar", men min förhoppning är att satsningen ska vara permanent. Det hänger väl på hur utfallet blir kommande år för ATG:s omsättning.

1 kommentar:

  1. Vad skall man säga .....
    Jag är glad att jag inte betäckte i år.

    SvaraRadera