fredag 16 september 2011

Satsningen

Nu har ST fått omarbeta förslaget för stimulans.

Svaret blev en satsning på Svensk Travsports Unghästserie för 3-åriga hästar.


Vad tycker jag om detta? Bra! Fördelarna är många. Loppen är för båda raserna och spridda över hela landet. Jag gillar också att det är en bred prisskala i loppen, 50.000-25.000-17.500-12.500-8.000-5.500-5.500-5.500 kronor (åtta priser). Det är möjligt även för "bredden" att kunna käka på priskakan, samtidigt som det finns möjlighet att tjäna bra pengar om man skulle äga vinnaren. Jag utgår ifrån att det även kommer att vara lopp som är stängda för enbart ston, vilket är bra. En modell som jag gillar är annars att man testar med "20m tillägg för hingstar och valacker", s.k. fördel ston. Något som fungerat väl på kallblodssidan.


Med dessa positiva rader, önskar jag er alla en trevlig helg!

2 kommentarer:

  1. Jag hoppas inte detta va stimulanspaket som skulle ge hela travsport en rejäl skjuts innan Kriterieauktionen?

    SvaraRadera
  2. Gäller paketet även 2013? Annars lär det inte ge Kriterieauktionen nån skjuts överhuvudtaget. Dagens ettåringar är ju tre år först då.

    SvaraRadera