onsdag 28 september 2011

Taskig tajming...

Jag önskar att jag haft tid att gnugga igenom Kriterieauktionskatalogen och blogga om hästarna som ska säljas. Nu är önskan och verkligheten inte alltid samma sak. Har en del annat jobb att göra i veckan, därav rubriken.

Jag har i alla fall gjort en "snabbkoll" i katalogen och utgått från mina hårda kriterier som enbart är subjektiva och teoretiska. (Reserverar mig för att jag kan ha missat någon.)

Kraven är:
- Modern ska vara max 8 år i år.
- Modern ska ha minst 110 i BLUP.
- Modern ska antingen ha vunnit lopp själv eller ha en avkomma som vunnit lopp.
- Fadern ska vara beprövad och jag ska anse att han är bra.
- Inaveln ska vara högst 12,500%, enligt blodbanken.nu

Vilka klarade detta?

78 Al Fresco Am
hingst e. Orlando Vici - Lucille Bullwinkle e. Angus Hall

153 Vanity Line
hingst e. Rite On Line - Vanity Ås e. Dream Vacation

154 Kemas Winnie
sto e. Credit Winner - Varna Boko e. Viking's Way

233 Baseball In
sto e. Love You - Hard To Face e. Enjoy Lavec

335 Call Me Keeper
hingst e. Pine Chip - Elizia Keeper e. Credit Winner

362 For Approval
sto e. Pine Chip - I Wish e. Victory Abroad

405 Dontleavemebehind
sto e. Juliano Star - Miss Volo e. Yankee Glide

Återkommer med presentation av startfälten i Kriteriet och Oaks.

1 kommentar:

  1. Hmm, då kanske du vore intresserad av en Heidi avkomma framledes...eller kanske t om henne själv ?
    // Sonja :))

    SvaraRadera