tisdag 14 februari 2012

Kommentarer

AI skrev: "Man får självklart skriva om vad man vill på sin blogg. Vill man inte ha kommentarer kan man stänga av den funktionen eller så kan man ta bort de kommentarer som inte håller med ens egna uppfattning. Personligen föredrar jag inlägg om sport framför spel och tips. Sådana bloggar är det tyvärr ont om så vitt jag vet. Tips mottages gärna. /AI"


Jag har medvetet valt att ha möjligheten till att kunna kommentera mina inlägg. Jag tycker att det har varit givande att föra en diskussion med läsarna. Tidigare försökte jag besvara 100% av alla som kommenterade. På senare tid har jag inte svarat alla, men i alla fall de flesta. Jag tror i alla fall att det har varit uppskattat. Det går att lägga till funktionen att man måste ha inloggning för att kommentera, men jag tycker inte att det ska vara så krångligt. Frihet under ansvar, tycker jag är en bra devis i många lägen. Kommenterar man, så får man också räkna med att kunna få mothugg. ;-)

Att "censurera" inlägg som inte håller med ens egna uppfattning känns som "Nordkorea" och är inte min stil. Jag försöker istället bemöta "kritiken" och ge min syn. Visst kan jag radera kommentarer, men i så fall ska det vara personangrepp eller rent "olagliga" påhopp.

Jag har snart skrivit 450 inlägg här och det är nog mindre än en handfull som har berört travtips. Nu berörde jag inte tipsen, utan tipsexperterna som trots allt har en viktig roll i trav-Sverige. De ska skapa intresse, debatt och generera spel.

Det finns ett antal bloggar som fokuserar på sporten.
Nu fick du tips... ;-)
Micke B skrev: "Al, jag tror inte att man alltid slaviskt behöver följa ämnet. Skulle det vara så att man inte skriver om avel på en uppfödarblogg så kommer man rätt fort att tappa läsare. Utan att ha kolla på statistiken så tror jag ändå att Håkans blogg var rätt välbesökt när han skrev som mest.

Den överlägset bästa sidan för avelsnördar är just nu: http://www.jonasmoberg.com/?cat=9"
Håller med. :-)

2 kommentarer: