måndag 13 februari 2012

Kort svar på kommentarer

Först, en kommentar till en insändare i Travronden. Där önskades det att prispengarna i 2-åringsloppen skulle ökas från ca 13 Mkr till 83 Mkr. En ökning "de Luxe" med drygt 600%, med bekostnad på premieloppen som de ville slopa. De ställde frågan: "Fundera över hur tävlingsprogrammet skulle kunna se ut för dessa om de under sitt tävlingshalvår fick tävla om ytterligare 70 miljoner". Jag funderar...och tycker fortfarande att det är vettigare med premielopp istället.


Jonas: Här är länken till prislistorna för avelshingstarna.
2011 - http://www.stallbredbyn.se/pdf/hingstar-pris-2011.pdf
2012 - http://www.stallbredbyn.se/pdf/hingstar2012-pris.pdf

En jämförelse mellan 2011 och 2012.
http://www.stallbredbyn.se/pdf/hingstar2012-jmf.pdf


"AI" skriver: "Vad gäller diskussionen om tipsexperter så är den ganska ointressant på en uppfödarblogg."

Okej... Jag får väl tänka mig för en extra gång vad jag skriver i fortsättningen då? Nej, jag tycker nog att jag har friheten att skriva om allt som åtminstone rör travsporten och vill jag skriva om något annat, så tänker jag göra det också. Däremot har det i huvudsak att handlat om avel och uppfödning hittills, men det hindrar inte mig från att beröra andra ämnen. Uppenbart var det i alla fall någon (Micke B) som uppskattade mitt inlägg om travexperterna.

3 kommentarer:

  1. Man får självklart skriva om vad man vill på sin blogg. Vill man inte ha kommentarer kan man stänga av den funktionen eller så kan man ta bort de kommentarer som inte håller med ens egna uppfattning. Personligen föredrar jag inlägg om sport framför spel och tips. Sådana bloggar är det tyvärr ont om så vitt jag vet. Tips mottages gärna. /AI

    SvaraRadera
  2. Al, jag tror inte att man alltid slaviskt behöver följa ämnet. Skulle det vara så att man inte skriver om avel på en uppfödarblogg så kommer man rätt fort att tappa läsare. Utan att ha kolla på statistiken så tror jag ändå att Håkans blogg var rätt välbesökt när han skrev som mest.

    Den överlägset bästa sidan för avelsnördar är just nu: http://www.jonasmoberg.com/?cat=9

    SvaraRadera