tisdag 9 mars 2010

"Han som kritiserade Stig H..."

Japp, då har man direkt fått komma in i hetluften. I dagens Travronden presenteras jag som ny styrelsemedlem där jag ersätter Ove Konradsson. Det är inte helt sant, då jag kliver in på Håkan Karlssons suppleantplats och Håkan "Misty Trotting" Karlsson ersätter Ove som ordinarie ledamot. Det fick väl förkorta texten för att få plats i tidningen?

I presentationen av undertecknad har de fått fram att jag driver uppfödarbloggen på ASVT:s internetsajt och att jag där konstaterade att diskussionerna inte blev så "heta" som jag hade förväntat mig. De skriver också att jag kritiserade Stig H Johansson för hans val att välja TV4 framför ASVT:s årsstämma. Nu kommer jag väl till en början att bli känd som "han som kritiserade Stig H Johansson"? Det om något anses väl vara kontroversiellt inom svensk travsport?

Jag står för vad jag tycker i frågan. Det var många som på stämman var besvikna över att han lämnat ett sent återbud. Han var ju tidigt det stora affischnamnet inför stämman. Redan i November, så var det klart att Stig H skulle komma. Slogan inför stämman var ju "Stig H kommer, kommer du?" Kanske fanns det till och med medlemmar som enbart kommit för att få höra på Stig H? Han är en ikon inom svensk travsport, så det vore inte konstigt.

Visst hade det varit uppskattat om jag fått någon rad om vår första uppfödning Youpie som vunnit Breeders Crown-försök och tillhörde de snabbaste i fjolårets 4-åringskull. Han var till och med snabbare än kullens kung, Maharajah som blev årets 4-åring ifjol. 5-årige Youpie har hittills har tjänat 583.500 kr.

Som jag skrev i inlägget "Jag brukar sällan ha anledning att kritisera Stig H Johansson..." Jag undrar om jag någonsin kritiserat honom förut. Det är den person som jag ser upp till mest av alla inom den svenska tränarkåren. Nu känner jag inte Stig H. Jag hoppas att han inte tillhör gruppen med ömma tår, utan uppskattar personer som vågar säga vad de tycker och står för sina åsikter. Någonstans tror jag att han är en sån person... I så fall skulle han som person växa ytterligare i mina ögon!

Jag har inte tagit illa upp för detta, men fick en snabb inblick i hur journalisterna jobbar. Det visste jag om innan, men ville bara förtydliga hur går till. Kanske besöksstatistiken ökar till bloggen nu?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar