tisdag 30 mars 2010

Korta kortisar

Idag ska jag inte bli långrandig...

Anders Lindqvist reflekterade över hur framgångsrika Umåkers kuskar varit genom åren. Av tusenklubbens 80 medlemmar, så har 10 haft proffslicens på Umåker. Det är ganska fantastiskt...

Erik Adielsson är kanske landets främste kusk, även om han inte är från Umåker. Jag har läst på diverse forum där olika signaturer ifrågasätter varför inte Erik fick böter för att orsakat två omstarter med Hanoi på Jägersro i lördags. Jag utgår från att domarna bedömde det som att hästen var oregerlig och att Erik inte var den som orsakade omstarterna. Då ska väl heller inte Erik bestraffas? Även om det finns journalister som hävdar att det var Erik som hade för långa tömmar, så tror inte jag att det var orsaken.

I tider av hingstval fick jag ett härligt citat från en kompis via mailen...
Konstigt det här med uppfödning, när man ska välja hingstar har man inte tillräckligt många ston. Men när fölen ska säljas så är dom alldeles för många!
På Rondens insändarsidor verkar det som alla sällskapen och STC:s styrelse består av "minst" 100% aktiva. Varför vill de då inte dela makten och ansvaret med BAS? Blir det "fel" aktiva då?

Verkar ju stabilt i Stockholms Travsällskap...

Elitautionen live på internet!
ASVT i samarbete med ATG och Kanal 75 gör det möjligt att kunna se auktionen live på nätet. Det ska också gå att lägga bud via telefon, OM man gjort klart med finansieringen på förhand. Läs mer!

Avslutar med att tipsa om riktigt fina hästbilder.
Den engelske fotografen Tim Flach har 59 konstverk i en slideshow på sin hemsida, www.timflach.com Klicka på "Equus" och sedan "Slideshow".

1 kommentar:

  1. Hej
    Hur tänkte du nu om EA , även om hästen är oregerlig så ska man väl dömas för omstarterna,om inte borde hästen dömas till kvallopp, säger jag utan att vara helt uppdaterad på reglemtet.
    Han gjorde ju trots allt så ett flertal ekipage kom lite fel i sina förberdelser

    SvaraRadera