fredag 16 april 2010

Bokad hingst och jobb

Jag bjöd på några "cliffhangers" i förra inlägget. För att detta inte ska bli ett långt inlägg, så jag delar upp det i två delar. Första delen idag och andra delen morgon.

Hingst bokad till vårt sto Staro Yours Truly (e.Supergill). Det stod och vägde mellan Glen Kronos och Super Photo Kosmos, sedan vi på veterinärens inrådan tvingades avboka Quaro. "När två träter vinner en tredje", heter det och så blev det när årets hingstval skulle göras.

Motivering: Juliano Star har en exteriör som kompletterar "Truly". Blodsmässigt har vi varit ute efter någon fransk hingst och urvalet är ganska begränsat om man tvingas välja bort fryshingstarna. Vi anser att Juliano Star är den bäste fransmannen som står i Sverige. Han har bevisat att han fungerar bra i Sverige. Han har lämnat både bra bredd och toppar som vunnit klassiska lopp. Som extra poäng så är "Trulys" lillebror Staro Cold Carat (13,2al/1,2 mkr och derbyfyra) efter just Juliano Star, så han fungerar bevisligen med mödernelinjen. Flera av Juliano Stars bästa avkommor har Super Bowl-söner som morfar. (Bobtail, Stargirl, Elegance Kemp, Jullan m.fl.) Sist men inte minst, så ska Juliano Star har bra spermakvalité vilket ökar möjligheterna att få dräktigt.

Visste du att Juliano Star är en av fyra miljonärer i sin syskonskara? Skaplig morsa…

Jag skrev kort i förra inlägget om att jag i veckan dragit igång som egenföretagare, www.reflexreklam.se Helt klart spännande och jag är lyckligt lottad som från dag 1 har uppgifter som ligger på skrivbordet och väntar på att bli utförda. Vad ska jag pyssla med? Jag har lite olika uppdrag, bl.a. bygga webbplatser, göra annonser/reklamblad och lite andra liknande uppdrag. Främst riktat mot travbranschen, men är öppen även för annat. Jag har även ett samarbete med Hingstinfo. Det är mycket intressant!

Sedan har jag även något som kallas "Unghästkatalogen". En produkt som jag kom på ifjol. Det är en katalog där uppfödare får annonsera sina unghästar (varma och kalla) till ett förmånligt pris. Färgbilder, stamtavlor, kommentarer m.m. Katalogen innehåller även en del artiklar m.m., så att det ska finnas ett läsvärde. Den skickas till samtliga travbanor, A-tränare och den går även att beställa på hemsidan. (www.unghastkatalogen.se) Jag har väntat med årets upplaga tills jag fick klartecken att starta eget, så nu kör vi. Sista anmälningsdag är 30 april och om allt går vägen, så hoppas jag att den är klar innan elitloppet. Blir en kamp mot klockan…

I eftermiddag startar vår delägde Worldwide i Skellefteå. Blir spännande!

Återkommer redan imorgon med en till blogg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar