onsdag 28 april 2010

Solen lyser fortfarande...

Solen lyser fortfarande över Röbäck! Det har varit fantastiska dagar. Studsar fortfarande omkring på små moln efter Youpies seger i lördags. Jonna som sköter Youpie hälsar att han varit lite trött efter utflykten, men att han känns normal i jobben efteråt. Vi har satt ihop ett litet bildspel med våra bilder från i lördags. Tyvärr misslyckades "synkningen" av ljudet, men det får ni ha överseende med. :-)



Imorgon kväll (torsdag) blir det intressant framför ATG Live. Kvalen till "Pokalloppen" på Åby är lätt Top 10 av tävlingsdagar på året. Det får vi kryddat med Worldwide som startar i Boden. :-)

Challe Berglund till MoDo Hockey...kommer Stig H att hålla en tumme för MoDo nu? Kommer Challe att få Peter Forsberg att spela en säsong till? På nått sätt känns det också konstigt att tränare och spelare kan gå mellan två "lokalrivaler" från en säsong till en annan. Det är ungefär som när catchdrivers byter stall mellan loppen... Det blir ganska urvattnat.

Jag har gått och varit småirriterad på en tränare som spytt galla på norrlandstravet.
Jag har dock inte ansett att det varit värt mödan att bemöta hans åsikter, men nu är "måttet rågat". Han anser att norrlänningar är snåla. Visst kan det vara så... Det intressanta i hans resonemang är att han dels gnäller på de som vill sälja hästar till honom, att de är för dyra. Sedan när han ska sälja gnäller han att ingen vill betala för de hästar han har till salu. Motsägelsefullt? Sanningen är sällan svart eller vit, utan ligger någonstans mitt emellan. Tränaren vill köpa hästar som är i skick att starta på V75, dvs i dokumenterad form. Dessa hästar är av naturliga skäl dyrare... Tränaren vill sälja de häst som inte har startpoäng och han anser inte duga i sin region. Dessa hästar är av naturligare skäl mindre värda på marknaden... Logik 1.0, om du frågar mig. Dessutom är i alla fall jag "ödmjuk" och undviker att köpa hästar från tränare som jag anser vara mycket bättre än mig. Det är svårt att förbättra dessa... Sedan finns ju alltid alternativet att behålla, om man inte får vad man begär. Jag tycker att han borde öppna en norrlandsfilial och det har jag "via kontakter" förelagit tillsammans med ett bra koncept redan ifjol... Detta skulle både gagna Norrlandstravet och tränaren tillsammans med hans hästägare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar