onsdag 14 april 2010

Cliffhangers

Detta blir ett "Cliffhanger"-inlägg. Det är mycket på gång nu och detta blir ett kort inlägg.

Först, så håller jag i veckan på att dra igång som egen företagare. Mycket spännande och frågan "är-jag-verkligen-klok" kommer ofta åter. Det är i alla fall inspirerande och jag ska berätta mer när jag kommit igång. Första arbetsuppgiften var att göra kusk- och tränarintervjuer till Jägersros V65 igår för Kvällsposten. Då får man insikt i hur många intressanta personer det finns bakom alla hästar som startar en kväll. Man ser loppen med andra ögon. Två av de trevliga amatörerna som jag intervjuade drabbades av galopper i slutsvängen i slagläge. Då lider jag verkligen med dem...

Sedan så har vi blivit tvungna att ändra vårt tidigare hingstval. Vi hade bokat franske Quaro (e.Kiwi) till Staro Yours Truly (e.Supergill). Ni som följer bloggen minns att "Truly" kastade sitt föl i slutet av februari och det blev en komplicerad kastning. Veterinärerna och "hela byn" jobbade i fyra timmar för att hjälpa till. Veterinären på seminstationen avrådde oss från att använda en "fryshingst" i år och välja en hingst med färsk och bra sperma, eftersom hon trodde det skulle blir svårare att få dräktigt än normalt i år. Quaro verkar med fryst sperma i Sverige, så då var det bara att se sig om efter alternativ. Synd, eftersom vi verkligen kände att vi gjort ett "bra val". Idag ska jag ringa och boka hingst, så i nästa inlägg ska jag skriva om hingstvalet. Det är mycket lättare att välja hingst åt andra, än att välja själv...

Fölningstider och du vet väl att du kan lägga ut fölbilder på asvt.se?
Läs mer här! Där kan du även titta på alla nykläckta krabater.

Bokat semesterresa i veckan också. I år blir det en utlandsresa till hösten...och även detta blir en cliffhanger. "A dream come true!" Faktiskt finns möjligheten för dig att följa med på drömresan!

Nu måste jag jobba på..."chefen" tittar lite argt på mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar