fredag 11 december 2009

V75, Hingstlinjer m.m.

Först ska jag ta upp ett ämne som jag hittade på en annan blogg. Det här med V75-meeting. Vore det inte smart att namnge varje meeting, så blir det enklare att hålla koll på vilken final som meetinget tillhör.

Citat:
Med nästa års upplägg skulle meetingen kunna döpas upp till:
Svenska vintermeetinget (finaler Solvalla den 13 februari)
Olympiatravsmeetinget (finaler Åby den 17 april)
Elitloppsmeetinget (finaler Solvalla den 29 maj)
Försommarmeetinget (finaler Eskilstuna den 3 juli)
Sommartravsmeetinget (finaler Örebro den 21 augusti)
Kritieriemeetinget (finaler Solvalla den 2 oktober)
Höstmeetinget (finaler Gävle den 13 november)
Julmeetinget (finaler Solvalla den 26 december)

Läs mer här!

Bra förslag tycker jag!

**

Apropå V75 så startar vi vår Worldwide på Bergsåker imorgon i Bronsdivisionen. Spår 12 har aldrig varit något favoritspår, speciellt inte på 1640 auto... Han har nära nog toppform för dagen, men att han ska räcka härifrån mot dessa hästar vågar inte ens jag hoppas på.

**

Jag har försökt att sammanställa de utannonserade hingstarna i TravRonden utifrån Hingstlinjer.

Med reservation för eventuella fel... (Har inte dubbelkollat födelseland.) De hingstar som är markerade i GRÖNT är uppstallade i Sverige och det i BLÅTT är uppstallade utomlands.
Länk till dokumentet

**
Jag kan väl egentligen inte klaga på ATG:s marknadsföring, så länge spelet ökar. Visst kan man ifrågasatta "nettointäkterna" på varje krona i omsättningsökningen, men det är inte vad jag ska göra. Slumpat eller inte, så reflekterade jag över två marknadsföringskampanjer just idag.

1) På baksidan av TravRonden är det en helsida. "Spela i mobilen och få 50 kronor." Syftet med annonsen tolkar jag som ett sätt att få fler att spela hos ATG via mobilen. Det fungerar rätt bra tycker jag och jag spelar gärna i mobilen. När man spelar för 100 kr, så får man 50 kr är erbjudandet. Däremot blir jag fundersam..."Hur tänkte de nu?" när man får 50 kr som ett presentkort att lösa in på ett ATG-ombud. Hmm...var inte tanken att man skulle spela i mobilen? Jag hade gärna sett att 50 kr sattes in på mitt ATG-konto.

2) Idag fick vi "Årets mest påkostade reklamutskick" hem i brevlådan, från ATG. Det handlade om att man ska ge bort ett Harry Boy till våra kunder och personal i julklapp. Dels kom det lite sent och dels har vi varken så många kunder eller personal.

**

Kanske en "petitess", men jag har tackat ja till att få nyhetsbrev från ATG via e-post. Jag tycker det är okej att det kommer ett mail i veckan, men denna vecka har det redan kommit ett mail måndag, tisdag och onsdag. Då är det nära att jag väljer att tacka nej i fortsättningen...

Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar