onsdag 30 december 2009

Gott Nytt År!

Ett litet juluppehåll följs av ett litet nyårsuppehåll. :-)
Känns som att stora delar av Sverige stannar under dessa helger, om man bortser från mellandagsrean.

Criterium Continental blev en märklig historia när Nu Pagadi (e.Love You) direkt galopperade bort möjligheterna. Då låg vägen öppen för Ready Cash (e.Indy de Vive)...om det inte vore för att Pietro Gubbelini såg till att förstöra dagen för kretsen kring Ready Cash. Det såg mycket märkligt ut...hur tänkte han där? Ingen skugga skall dock falla över segraren Rolling d'Heripre (e.Dahir de Prelong). Det är inte säkert att vare sig Ready Cash eller Nu Pagadi hunnit i fatt honom felfria. Ruskigt bra insats! Sedan vill jag även hylla Noras Bean (e.Super Arnie) som avslutade kanonbra till andraplatsen.

Den gamle Super Arnie som fortfarande levererar internationella stjärnor. Skapligt julfirande för avelschampionen som på annandagen räknade in gulddivisionsseger för Acclaim före Super Light... Dessutom är han morfar till Bobtail (e.Juliano Star) som vann Stoeliten.

Super Arnie är även morfar till vår uppfödning Youpie (e.Jobie Tempest) som vann igår på Axevalla. Fyraåringen klev därmed över halvmiljonen intjänat.

Jag drar igång en liten omröstning igen i hingstvalstider. Vad tycker du är viktigast när du väljer hingst?

Avslutar årets sista inlägg med ett tips inför morgondagen. Jag är ingen "sommelier", men Pierre Peter är ett prisvärt alternativ att skåla in det nya året med.

1 kommentar:

  1. Jag tycker att de är lite fel inom travet att man glömmer bort extriören som är jädrigt vikigt på både sto & hingst! Om man betäcker med en dyr hingst och de kommer ut ett föl med krokiga ben så håller den knappast på travet snacka om slänga pengarna i sjön...Men jag är ridtjej oxå så jag kanske tänker annolunda... Jag tycker prestation & extriör är de klart vikigast men de borde gå att få fram hingstar med bra extriör oxå! Visst klart de travat in bra pengar på den kropp hingsten ha men i af så kanske avkomman inte blir lika hållbar...

    SvaraRadera