tisdag 21 juni 2011

Skit också...

Jag besökte Torpgärdan som numera heter Peabtravet som ofta kallas Bodentravet i lördags när de körde V75 med bl.a. Norrbottens Stora Pris. Travfest och storpublik förväntades besöka banan. Bra arrangemang på många sätt och mycket fin travsport. Dock blev det en plump i protokollet.

Bra gjort att de ställt ut "baja-major" på publikplats. Det kändes dock inte så kul att de ville ha 10 kr/besöket på dessa. Gissa om det blev kö på "gratistoaletterna" i totobyggnaden? Jag är väl inte ute på så många evenemang, men hittills har jag aldrig varit med om att det kostat att gå på en "baja-maja".

Undrar hur förstagångsbesökarna upplever travet? Först 150 kr i entré och då ingår inte besök på "baja-maja"... 10 kr kan tyckas vara en "skit-summa", men det är det symboliska i att ta betalt för en "baja-maja".

Jag kanske är gnällig och borde lägga energin på vad som är bra vid besöket istället, men en annan sak som inte fungerade tillfredsställande var mobilnätet. Det kanske inte är Peabtravets fel, men de förlorade säkert en hel del omsättning på detta. Det var omöjligt att kunna spela via mobilen för mig och mina kompisar. Att spela via mobilen är en superbra tjänst, så det är synd att den inte går att använda när man behöver den som bäst...när det är mycket folk på plats.

3 kommentarer:

  1. Håller med!!! Det var dåligt att ta betalt för att tömma blåsan. Herregud en folkfest, kanske en o annan som äter lite god mat och tar sig en öl i socialt sällskap i en kombination med härligt trav.
    Det kanske inte är en "skitsak" i besökarens ögon, håller med uselt och sniket! :-/

    /S

    SvaraRadera
  2. Kanske inte är så konstigt att travet tappar mark på tillställningarna??? /Maria/

    SvaraRadera
  3. Du har helt rätt. Betala för toabesöken och sen fungerar det inte att spela via internet/mobilen.

    Synd för annars framgångsrika Boden.

    SvaraRadera