måndag 27 juni 2011

Välkommen till världen!



Fick ett samtal igårkväll som berättade att jag blivit "morfar". Nu har HON kommit! Vårt tredje föl. Det blev alltså ett sto med stort tecken mitt i pannan. Såvitt jag hört, så gick allt bra med fölningen. Mor och dotter ska må bra, vilket är det viktigaste.

Lite överraskad blev jag, eftersom fölningen var beräknad till den 12-13 juli. Om fölungen mår bra, så gjorde det inget om leveransen kom tidigare än beräknat. Nu får vi lite mer tid för att kunna få stoet dräktigt igen. Om hon gått över tiden, så hade vi kanske inte ens hunnit försöka i år.

Som uppfödare letar man "tecken" på att just denna fölunge ska bli en kommande stjärna. Vad kunde vara ett bättre tecken, än att samma dag vinner stoet Staro Divine (e. Juliano Star) V75-lopp på Kalmartravet. På vilket sätt, mosade alla på det absoluta banrekordet 1.10,4a/1640m!! Nja, det är inte samma möderne på dessa. Fölet och Staro Divine har det gemensamma att de båda är ston efter Juliano Star med Supergill på mödernet. Hur som helst har Juliano Star bevisat att han kan lämna bra ston, exempelvis Bobtail, Stargirl och inte minst nämnda Staro Divine...

Ny partner? Ja, vi har väl i princip bestämt oss, men inte bokat ännu. Jag spar på hingstvalet tills vi har bokat...

1 kommentar: