fredag 3 december 2010

Ologiskt och fullblod

Nu är jag åter på hemmaplan, vilket är skönt. Jag har haft tre jättebra dagar med både trevliga och givande möten. Igår hade vi styrelsemöte med ASVT och det var mycket givande. Som ny (suppleant) i styrelsen, så känner jag mig verkligen välkommen. Vi har ett mycket bra klimat i styrelsen med kompetenser på olika områden. Högt i tak!

Läste ett intressant resonemang på Trav365 när jag kom hem igår.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/trav365/article8214185.ab
Micael Carlsson inledde en nyhet om Åke Svanstedts hylling till spelarna med:

"Travspelarna är skickligare än någonsin och miljonvinnarna på V75 är rekordmånga."
För mig går det inte ihop. Om travspelarna är skickligare än någonsin, borde det bli färre miljonvinnare? Fler som får in sina spel = lägre utdelning, trodde jag det var. Sedan skriver de:
"Spelarna har mer klart för sig än tipsnissarna", säger Åke Svanstedt till Trav365.
Jag undrar om Åke reflekterar över vad det är han säger. Eftersom Åke har valt bojkottat de flesta travmedia (=travnissarna) innan de går i tryck, så får de inte väsentlig information om hans hästar. Den informationen får spelarna från olika håll innan spelen ska in. Det går inte att jämföra exempelvis Travronden som går i tryck på söndagskvällen med spelarna som lämnar in sina spel sex dagar senare...tycker jag i alla fall. Äpplen och päron är inte samma frukt, även om båda kan vara gröna.

Vilken sensationsnyhet som släpptes igår för fullblodsfantasterna! Gloria de Campeao som bl.a. vunnit Dubai World Cup och tjänat 67 miljoner kr kommer att uppstallas i Sverige på Alebäcks Stuteri. Utan att vara insatt, så måste detta vara det största som hänt fullblodsaveln någonsin i Sverige och Norden. Kostnaden för hans tjänster blir i sammanhanget en struntsumma, 3.000 kr vid bokning och 25.000 kr vid levande föl.
http://www.svenskgalopp.se/sg/nyheter-skg/nyheter/513-dubai-world-cup-vinnaren-gloria-de-campeao-till-sverige.html

Nä, nu har jag mycket att ta igen efter att ha varit borta från kontoret i tre dagar. Trevlig helg!

1 kommentar:

  1. Vilken fjant du är som alltid måste gnälla på något, är det inte bakvarv på Åmål, så är det någon tidning som har skrivit något ordfel, eller nåt annat. Du som ASVT-bloggare borde vara positiv o uppmuntrande i stället för att gnälla på småskit.

    SvaraRadera