fredag 10 december 2010

Mankhöjder m.m.

Läste på Travnet att deras bloggare Björn Hammarström efterlyste måtten på hingstarna i Vinternumret. Visst kan det ligga något i detta, men här får Björn och alla andra hingstarna från Vinternumret sorterade utifrån mankhöjd. Korshöjd och längd saknas, men en liten vägledning hoppas jag att detta är. Jag har inte hittat uppgifter på samtliga och jag har heller inte dubbelkollat uppgifterna. Jag känner till att det i flera fall finns flera olika uppgifter på måtten...
Hingstar 2011 - sorterade utifrån mankhöjd

Lite svar på kommentarer:
Anonym: tack för jobbet du lagt ner Håkan på de snygga listorna. En sak bara: jag ser att du använt dig av UET-valutorna för 2010. Dollarn och CAD ligger på ungefärligen samma nivå som de gjorde då dessa kurser "sattes" så i dom fallen ger det en hygglig indikation på nuvarande kurser. Dock så har ju Euron försvagats avsevärt mot kronan så alla hingstar som har priser i Euro får lite oförtjänt höga priser i dina tabeller. EUR-kursen per idag ligger kring 9.12 vilket ger ca 13% lägre priser än i din tabell. mvh
Visst är det så. Jag brukar räkna om tabellerna efter nyåret när de nya UET-kurserna är satta. Det där med valutor är alltid vanskligt. Det kan ju förändra priset (i SEK) på levande fölavgiften ganska rejält från bokning till betalning. Jag hoppas ni kan leva med dessa siffror en månad till...

Fredrik och Jeanette har kommenterat prissättningen av Enjoy Lavec. Hinner inte kommentera detta vidare just nu men hänvisar till deras inlägg.
Trevlig helg på era alla läsare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar