söndag 26 december 2010

Helgläsning

Fick en förfrågan bland kommentarerna.
Anonym: Apropå Super Arnie så hade ni, om jag inte minns helt fel, en artikel i pdf om honom som var länkad på La Concours sida. Finns det någon möjlighet att ni kan lägga upp den igen? Skulle gärna läsa den igen då det var ett tag sedan jag läste den...
Tack för frågan! Ja, absolut! Här kommer den, http://www.stallbredbyn.se/pdf/superarnie.pdf Det är en ganska stor fil, 7,1 MB, men helt klart intressant läsning om den store avelsgiganten.

2 kommentarer:

  1. Intressant läsning. Jag är dock inte så haj på detta med avel och all blip och blup. Men jag skulle vilja fråga dig Håkan varför Super Arnies söner som är avelshingstar floppat så pass.

    Igor Brick har ju bara lämnat Joda Julia som är riktigt bra.

    Dexter Frontline, ja han kanske inte är så kontig som inte lär pröva några superston.

    Gigant Neo är ju helt ok, men är ju ingen kulltopp direkt på hans avkommor och han lär ju fått massa bra ston.

    Super Light är ju ny men kan inte tänka mig annat än att denna lilla häst lär floppa rejält i aveln.

    Super Arnies blod kommer ju tillslut bara leva vidare tack vare sina duktiga ston tippar jag då ;)

    SvaraRadera