onsdag 9 mars 2011

Valley Victory

I helgen nåddes vi av dödsbudet att 25-årige Valley Victory hade vandrat vidare till de evigt gröna ängarna. Det är få (om ens någon) hingst som har betytt mer för den moderna travaveln när Valley Victory. Det var ett stort ögonblick för undertecknad som fick träffa Valley Victory på Walnut Hall Ltd i höstas i samband med resan till Kentucky Futurity och Lexington.

Namnskylten på grimman till den store avelsgiganten.

Love bite? Det hade inte gjort något om han likt en tatuering bitit mig rejält. Ett ärr från Valley Victorys tänder hade jag gärna burit med mig, hellre än en tatuering i alla fall.

Innan vi åkte vidare fick jag pussa på hans mule. Det känns lite overkligt att han nu inte längre finns kvar. Jag är i alla fall oerhört glad att jag hann träffa honom. Miss you, Valley Victory!



Valley Victory hingststatistik till och med idag:

  • $35,185,955 totalt vinstsumma
  • $73,152 snitt intjänat per registrerad avkomma
  • $104,720 snitt intjänat per startande avkomma
  • 4 segrare med $1,000,000+ intjänat
  • 8 segrare med $750,000+ intjänat
  • 20 segrare med $500,000+ intjänat
  • 37 segrare med $250,000+ intjänat
  • 87 segrare med $100,000+ intjänat

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar