torsdag 8 juli 2010

Ajaj och artiklar

Kanonfint väder idag. Barnen är hemma igen efter en utflykt hos farmor och farfar. Därför en kort blogg. Vi ska till stallet hela familjen snart. Imorgon blir det besök i Lycksele på djurparken och travet.

Jag plussade för hingstpresentationerna i Stochampionatskatalogen tidigare. Tyvärr hade det smugit sig in ett antal felaktigheter i deras texter, så ASVT har lagt ut en uppdaterad version på hemsidan. Klicka här!

Jag provkörde vår ponny i veckan. Första gången i vagn sedan vi köpte honom. Testade honom i några bakvarv på Umåkers oval och han är så trevlig. Nu gapade han och skrek efter sin kompis (Worldwide) mest hela tiden... Här kommer en bild på honom. Undrar om det är såhär Peter Ingves känner sig när han kör Commander Crowe?

I tisdags fick Ingrid Bengtsson 1200 kr i böter för felaktigt bruk av körspö när hon blev tvåa på Halmstad. Det i sig är väl inget att skriva om. Lite humor när man ser vilken häst hon körde, Men Ajaj Då.

I Unghästkatalogen publicerade jag en egen artikel om Travhästavel. Jag kallade den en "Nybörjarguide". Där har jag samlat en del tips och råd som jag fått från andra, som jag tycker är vettiga. Nu har vi lagt ut artikeln på vår hemsida, till artikeln!

I Unghästkatalogen publicerade vi även listor med de ston som har högst avelsindex i respektive kull mellan åren 1990-2006. Finns ditt sto med? Listorna finns här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar