måndag 26 juli 2010

Viola!

Ja, vad säger man om Viola Silas? Vilken makalös inställning den tjejen har till sitt arbete. Visst har jag varit imponerad av henne tidigare också, men det här var snäppet vassare. Bara att buga och gratulera!

Peter G Norman överraskade nog de flesta med sitt drag dryga varvet från mål. Det höll så när på att hålla hela vägen. Kul att det finns de som vågar ta egna initiativ i loppen och köra mot stora favoriter. Däremot var drivningen inte så snygg och det blev hela 10.000 kr i böter och en veckas avstängning. Jag kan förstå att man blir ivrig när man är på väg att vinna ett stort lopp, men det är samma reglementet oavsett storlek på loppet.

En som inte håller med mig är en "kuskmamma". Såhär skriver hon på familjens blogg:
"Peter Normans körning var stark o en höjdare i loppet, varför bötfälla , han måste väl driva till slut när det är hårt, eller ska han sitta o vissla o vara glad 2:a?"
Driva får man, men det finns ett reglemente och han hade inte vunnit oavsett drivning eller inte. Möjligt att han blivit sämre än tvåa. Är det rätt att man ska få fördel av att gå utanför reglementet? Tycker inte jag...

Ett domslut från helgen som jag vill ifrågasätta, dock utan att ha sett vad som egentligen hände... (kanske är fel ute?) Jag har bara hört ena sidans berättelse och stämmer den är det oerhört tragiskt att se hur en måldomare kan välja att agera. Det gäller Jan Hellstedts firande efter segern för Poison Composite som han fick 3.000 kr i böter för. Läs mer på travnet.se

Idag jobbar jag med kusk- och tränarintervjuer inför Extra V75 (med Jackpot) imorgon på Jägersro. Inser att det är ett hektiskt schema för vissa tränare. Flera var i helgen på Axevalla och körde. Idag är det tävlingar på Tingsryd och ikväll på Halmstad, samt auktionen "Kolgjini Sales" på Jägersro. Imorgon kväll är det Hugo Åbergs-dagen på Jägersro. När ska de hinna träna hästarna i stallet?

Nej, jag har inte hunnit kolla igenom katalogen till "Kolgjini Sales". Det är lite tight när katalogen kom så sent. Det ska bli mycket intressant att se vilka priser som det blir på auktionen.

Dags att lyfta luren och ringa vidare på min ringlista. Jag är åter imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar