söndag 2 oktober 2011

Bengt

Fick en kommentar av "Bengt":
Vet inte om du missat exempelvis Aftonbladets fullständiga bombardemang med köpta låtsasartiklar inför auktionen. Antingen är de som beställt dessa artiklar totalt inkompetenta, då de genomgående handlar om hur lite hästar kostat och hur mycket de tjänat, eller så får du nog inse att du själv är ganska ovanlig när du inte är nyfiken på hästpriser.


Nej, jag har inte missat dessa artiklar. Som vanligt är de onyanserade och innehåller ofta faktafel. I deras värld finns inga omkostnader och det viktigaste är att få en bra rubrik. Det finns uppenbart ett allmänt intresse av att veta vad hästar kostar, människor tjänar, grannens hus kostade och hur mycket restskatt kändisarna fick. Jag tycker bara att det är oförskämt att ställa frågan om vad en häst kostat och ännu mer oförskämt att upprepa den när man vänligt men bestämt har avböjt att svara. Kanske är jag ovanlig att ha den åsikten?
Jag tror i vart fall att Åsa Elmroth hade ungefär samma intentioner med sin fråga som de som beställde alla artiklarna i Aftonbladet, och om du har problem med detta kanske du bloggar på fel ställe?
Nja, jag vet inte om det är samma sak - skillnad på att köpa "utdömd och ostartad 4-åring" eller "billig 1,5-åring". Jag har heller inga ambitioner om att sprida budskapet "FYNDA - Köp de billigaste hästarna på auktionen". Jag hoppas att kvalité ska löna sig - både för köpare och säljare.
Jag gillar Håkan Persson. Han är duktig, men idag blev jag besviken på honom. ;)
Tack! Även solen har sina fläckar... *hahaha*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar