fredag 14 oktober 2011

VAMS och simkort

Igår blev det en ovanlig dag. Jag hade bra timing, utan att jag visste om det. Jag valde att ta en "VAMS-dag" (Vård Av Mig Själv). Jag fick för mig att åka och hälsa på fölet, Divine Star (e. Juliano Star - Staro Yours Truly). Det är lite skämmigt, men det tog faktiskt nästan 4 månader innan jag träffade henne första gången... Hon är i alla fall vacker! Ska försöka få in lite bilder till nästa inlägg.Jag hann även med att klippa mig och tvätta bilen.

Det var ruskigt bra timing, efter som min bredbandsleverantör just igår hade fått en fiberkabel avgrävd (= inget bredband, ingen telefon och inga mail) utanför Stockholm. Jag hade alltså inte kunnat jobba den dagen, om jag hade varit hemma. Osannolik tur! Vilken tur att det var en dag som jag INTE hade "deadlines" och "intervjuer" på schemat. Tack!

Sedan köpte jag badbyxor och inledde årets andra seriösa försök att börja träna. Denna gång blev det simningen som ska utmanas. Jag har inte simmat (alltså, simmat längder) sedan jag gick i skolan, men köpte ett simkort (inte till telefonen...) och hoppade i bassängen.

Jag måste erkänna att jag är rätt imponerad av min "simskalle" (eller säger man vattenskalle, istället för löpskalle?). Först tänkte jag simma 25 längder...sedan 30...äsch det får bli 40...och när jag simmat 50 längder klev jag upp. Shit! Jag var tvungen att sätta mig på bassängkanten för att jag inte skulle ramla ihop.

Jag var rätt nöjd över att jag på väg hem från simhallen passerade varenda mack som säljer "nygräddade" kanelbullar". Bra Håkan! Jag tog istället en banan när jag kom hem.

Vaknade i natt när jag inte kunde lyfta armen när jag skulle vända mig i sängen. Något sliten i morse. Kändes ändå rätt bra och nu är det bara att hoppas att jag lyckas får regelbundenhet i träningen.

Frun påstår att jag inte motionerat längre än de sju meter som vi har till brevlådan under hela sommaren, förutom de gånger som jag varit och hämtat barnen från förskolan/fritids. Ja, det värsta är ju att hon har rätt...(igen!) Nu är det full satsning mot "Beach 2012"!

Just det...om jag ska vara ärlig...det blev några skopor chokladglass till bananen igår. Dock skippade jag såväl marängerna, vispgrädde och chokladsåsen. Bra Håkan! Tänk positivt!

Trevlig helg på er allesammans!

3 kommentarer:

  1. Oops! Det va imponerande ;-)

    SvaraRadera
  2. Bra jobbat Håkan! Nu har du ögonen på dig från hela Sverige så fuska inte... ;)

    SvaraRadera
  3. körde du med ``armpuffar``???

    Kepeern

    SvaraRadera