onsdag 26 oktober 2011

Sifferpresentation - igen

Detta var mitt första inlägg som skrevs för exakt två år sedan. Jubileum alltså! 
Hej!

Jag heter Håkan Persson och mitt uppdrag är att blogga på asvt.se. Ett hedersamt uppdrag som jag inte kunde tacka nej till när jag fick frågan. Jag och min familj bor i Röbäck, en by som blivit mer utav en förort till Umeå. Hemifrån har jag ca 2140m till travbanan Umåker och det blir oftast autostart för egen del när jag ska dit. Nu tänkte jag inleda med en presentation av mig själv i sifferform!

1 - fru, Jenny.
2 - barn, Simon 5 år och Viktor 3 år.
2 - uppfödningar, Youpie 4 år och Le Mat 2 år.
10 - antalet körda travlopp. Kusk-karriären avslutad, utan framgångar eller skandaler.
17 - år som hästägare.
54 - travbanebesök på ett år är mitt personliga rekord. Kommer aldrig att slås igen?

Några årtal
1975 - föddes undertecknad.
1994 - första segern som hästägare, Zoot Cristy på Hagmyren.
2000 - första tränarsegern, Newspaper Carry på Bergsåker.
2003 - registrerades stallbredbyn.com, vår hemsida.
2008 - första uppfödarsegern, Youpie på Axevalla i debuten.

Avslutar med en sifferkombination:
34, 88, 183 - ålder, vikt och längd. Två av dessa tal ökar varje år. Gissa vilka!

I nästa inlägg ska jag skriva lite mer om mitt travintresse och våra hästar. 
Det mesta är väl detsamma som för två år sedan. Barnen och hästarna har blivit två år äldre, samt att ytterligare en uppfödning har tillkommit - Divine Star (f.2011, e. Juliano Star - Staro Yours Truly). Även om inte mycket ändrats siffermässigt, så har det hänt massor av saker under dessa två år. Jag har bläddrat lite bland gamla inlägg (drygt 400 inlägg nu) och det är rätt kul att se vad som har hänt under denna tid. För egen del har det varit mycket glädje med att blogga. Det har också varit givande och framförallt lärorikt att föra en dialog med er som kommenterat. Nu känner jag dock att upploppsklockan har ringt för min del. Det kräver en del att blogga också, oavsett hur roligt det än må vara. Det har den senaste tiden känts lite tyngre att hinna med bloggandet och kreativiteten har också varit lite kantstött. Jag känner själv att kvalitén har tappat successivt och då är det lika bra att lämna över stafettpinnen "i tid" till en ny bloggare här på asvt.se.

Ni som är uppmärksamma har sett att Lena Myrenius har börjat "gästblogga" på asvt.se. Här finns hennes blogg.

Något överraskande är det i alla fall att kolla på den avslutande sifferkombinationen som jag skrev om, 34, 88, 183. Det är faktiskt - som utlovat - att två av dessa siffror som står för ålder, vikt och längd har ökat. De nya siffrorna är 36, 86, 184. ;-)

4 kommentarer:

  1. Tack för den här tiden, Håkan. Det har varit väldigt intressant att ta del av dina inlägg. Kunskapen är det sannerligen inga fel på!

    SvaraRadera
  2. Hoppas du fortsätter inom ASVT och bär fram dom dödligas röst! Du som har båda fötterna på jorden.

    SvaraRadera
  3. Så synd Håkan! Det är alltid roligt (och lärorikt) att läsa dina inlägg! Må så gott!

    SvaraRadera
  4. Synd och skam! Det är sällan så intressant att läsa trav som när du skriver./Måns

    SvaraRadera