onsdag 11 augusti 2010

Kommentarer och korrigeringar

Signaturen "Mathias" har kommenterat några av mina "Hambletonian"-inlägg. Som sagt jättekul när någon kommenterar och jag länkar till hans kommentarer, eftersom de verkligen är värda att läsa.
- Inför Hambletonian
- Efter Hambletonian del 1
- Efter Hambletonian del 2

Jag ska också korrigera mig själv efter "påhoppet" på Travronden igår. De hade faktiskt skrivit om Youpie i en av notiserna. Flera rader faktiskt. Bara det att jag inte såg det är jag skumläste. Normalt sett är hästnamnen i "fet stil", men de hade missat att "feta" Youpie. Jag ber om ursäkt!

Lite sent, så ska jag ändå ägna några rader åt valberedningens arbete angående ST's nya styrelse. Att jobba i en valberedning är ett av de mest otacksamma uppdrag som man kan ha. Att sitta i en valberedning till mindre attraktiva styrelser är jobbigt, eftersom få vill vara med. Att sitta i en valberedning till ett mer attraktivt styrelseuppdrag är kanske mer inspirerande, men det är också fler som har åsikter och synpunkter på förslagen.

Till saken, så har jag varken läst eller hört något negativt kring valberedningens förslag. Helt klart ovanligt! För mig är det svårt att bedöma flera av de föreslagna, de ingår inte direkt i den krets som jag befinner mig i. En av de föreslagna som satt med i den förra styrelsen har jag efter en intervju i Ronden lite svårt för. Han utstrålade INTE en direkt samma syn på Svensk Travsport som mig. I övrigt tycker jag att det verkar bra, så som jag kan se det. Bra jobb av valberedningen och nu är det bara att köra på framåt! Jag tror att det var nödvändigt att "formatera" om lite kring ST/STC och förhoppningsvis kommer det att fortsätta att hända positiva saker med en ny styrelse.

Vill du läsa mer om kanditaterna? Då finns det ett pdf-dokument här.

Ett litet tips till ST-styrelsen att lägga upp som punkt 1 på agendan! Kommer från Remy Nilson "him self". I tisdags Ronden skriver han:
"Våra olika sport- och spelkoncept är i dag dessutom så starka att de i princip kan placeras på vilken bana som helst och ge likartad avkastning."
För att sprida travsporten så bra som möjligt över landet bör ALLA permanenta travbanor självklart ha varsin V75-dag VARJE år. Plussa även in Tingsryd i den kategorin. Det borde vara en självklarhet!

Min kompis funderar på att börja läsa på distans. Jag tror inte att det är något för mig som är närsynt. Nu ska jag till optikern och beställa nya glasögon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar