måndag 7 februari 2011

Helgen

Efter en mycket trevlig helg är jag laddad inför en inspirerande arbetsvecka.

På lördagen hamnade jag i stallet, lite hastigt och lustigt. Det händer inte så ofta numera, men det var en grind som skulle lagas. Det händer i princip aldrig att Jenny och jag kan vara barnlösa i stallet, vilket hände nu. Så det slutade också med att jag fick ut och köra gamle (vackre) Worldwide tillsammans med 2-åriga Önas Hamra (e. Laddie). Det är en fröjd att få köra "Fricken" som vi kallar honom. Önas Hamra är Jenny väldigt nöjd med och det är en mycket trevlig sort som gjort allt som krävs hittills. Hon såg fin ut på nära håll också! Jag pratade med Bertil Nordensson i förra veckan som har Laddie uppstallad. Han kunde bekräfta att Laddies avkommor är väldigt trevliga, precis som Laddie själv. Dessutom har han både härstamning och prestationer.

Sedan blev det Travfestival på kvällen här på Umåker. För några år sedan togs nomineringarna bort och Travgalan bytte därför namn till Travfestivalen. I år var nomineringarna tillbaka (men fortfarande Festival) och det var riktigt kul att se tillbaka på de fina prestationer som hästarna på Umåker utförde under 2010. "Alla" lovar att 2011 ska bli ännu bättre. Vi fick i alla fall en riktigt trevlig kväll!

Igår söndag var jag inte så startsnabb, men jag har jobbat med de nästan 700 bilder som jag tog under kvällen. Ordnat med bildspel o.s.v. Kul!
Imorgon kommer en tokig idé jag fick, om hur vi ska locka nya uppfödare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar