måndag 14 februari 2011

Nytt Bloggtips

Gårdagen var lite tung. Worldwide var ute på hemmaplan i ett lopp med 75.000 kr i förstapris. Jag ska erkänna att jag hade lite förhoppningar på att han skulle vara rätt långt framme. Han såg fin ut i värmningen och fick en bra start. Allt sprack när det blev en tappsko. En tappsko på vinterbana är inte kul... Det är bara att hoppas att han inte dragit på sig någon skada/sträckning. Det är ändå det viktigaste!

Jag utlovade en bloggnyhet. Det är Lars Öström som ska börja blogga på stallbredbyn.se Han ska tillsammans med två andra amatörer från Sala delge hur de tränar upp två kallblodiga 2-åringar. Jag har fått ett dokument där Lars beskriver sin filosofi kring träning och hästhållning och det håller hög kvalité! Jag håller på att sammanställa detta och kommer att presentera det så snart som det är klart. Sedan ska man kunna följa dessa kallblod med jämna rapporter.

Det som är så fantastiskt med Lars är hans entusiasm. Han har hållit på med hästar i princip hela sitt 77-åriga liv och brinner fortfarande för att utvecklas och bli ännu bättre. Han säger att han det aldrig varit så spännande att börja träna 2-åringar som nu. Bloggen kommer att dra igång under veckan.

Fick en kommentar från "Anonym".
"Håkan, är inte unghästprestationer viktigast? Hur kan då Gloria De Campeao vara intressant? Har väl sprungit in sina pengar som äldre.....

Annars gillar jag dina idéer du tänker nytt! Roligt koncept du föreslår värt att testa."
Hmm...nu satte du mitt skägg i brevlådan! Jag kan erkänna att jag inte har någon som helst koll på när Gloria de Campeao har tjänat sina pengar. Du har bättre koll på detta än mig. Jag har inte heller koll på fullblodsaveln, men jag antar att det är unghästprestationer som nedärvs även där.
Tack! Jag vet inte om min idé är "den rätta", men det kan vara värt att fundera på om det kan värt ett test. Det var bara något som flög i mig. :-)

Glöm inte dina nära och kära idag på "Alla hjärtans Dag"!

1 kommentar:

  1. Kanon bra att få lite bloggar om kallisar också :D

    Håkan, här tas nära o kära omhand ALLA dagar på året ;0)

    SvaraRadera