måndag 30 november 2009

Toppenhelg och dåligt fokus!

Helgen har varit toppen! Barnen har varit hos mina föräldrar och vi har fått tid för barnfria aktiviteter. Började på fredagen med att åka till Bergsåker med Worldwide. Det kändes som en storseger för oss att han blev trea i ett rikstotolopp. "Gammel-farbrorn" (9 år) rekordsänkte till finfina 12,4 under knappast optimala yttre förutsättningar. Dessutom blåste han inte en pust efter loppet och enligt kusken var det "okört". Vintern är hans tid och vi får hoppas att han får vara frisk och fräsch.

Lördag blev det sovmorgon och firande på kvällen med övriga delägare. Middag på restaurang inne i stan och sedan bio, Luftslottet som sprängdes. Jättegod mat och jättebra film.

Söndagen gick jag omkring med dåligt fokus nästan hela dagen. Irriterad över att ögonen inte hängde med. När jag tittade på något så var det först skarpt...sedan blev det suddigt. Förstod inte vad det kunde bero på. Framåt kvällen började jag bli lite orolig. Är det någon tumör? Är det diabetes på gång? Jag måste nog till optikern till veckan... Klockan 20.30 hittade jag felet. Jag hade linser på lördagskvällen som jag glömde ta av. Sedan tog jag på mig glasögonen som vanligt på söndagsmorgonen. Hade alltså BÅDE linser och glasögon...när jag tog av linserna kändes det genast mycket bättre!

**

Uppfödarbloggen ska som sig bör hylla segraren av Uppfödningslöpningen! Stort grattis till alla i kretsen kring Raja Mirchi! Vilken uppvisning och det blir mycket spännande att se denna häst i fortsättningen. Ännu en härligt stammad Viking Kronos-hingst med en fransk morfar i Quito de Talonay. Mödernet är ju fint med Kit Lobell som mormor.

**

Hoppas många sluter upp på onsdag när Paneldebatten är på Solvalla! Höj BAS-rösterna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar