onsdag 8 september 2010

Hemma igen!

Då är jag hemma i Röbäck igen efter en tripp till Malmö. Lite skönt att vara tillbaka i rutinerna, även om det var trevligt i Malmö. Ska inte bli långrandig idag.

Opal Viking ska starta i Åby Stora Pris! Det blir intressant. Ser Nisse Enqvist detta som "sista chansen" att bli erkänd i Sverige? Det lär i alla fall bli show på Åby och det behövs i Svensk Travsport.

Anders Järnerot skrev en krönika inför Derbyt på asvt.se Jag skulle länka till den inför Derbyt, men då fungerade inte länken. Den kommer här istället.
Till krönikan

Jag har fått två kommentarer sedan förra inlägget och här kommer ett snabba svar.

"Lennart" skrev att jag borde nämna att Bourbon Eyes kommer från Minervas möderne. Ston från detta ska möderne vara lätta att få dräktiga. Jag ska erkänna att jag inte känner till den egenskapen, men däremot känner jag såklart till Minervas framgångsrika mödernelinjen. Det är alltid värd att skriva om.

"Micke" är intresserad av att köpa häst på Kriterieauktionen. Det är ljuv musik i mina öron! Han ville att jag skulle plocka fram fem hästar som förslag till honom att handla. Jag fick katalogen i min hand först igår. En tung pjäs! Till saken, jag kommer att skriva mer om hästarna som ska ut på auktionen när auktionen närmar sig. Om du vill ha förslag redan nu, så får du gärna skicka ett mail med lite uppgifter om önskad prisklass o.s.v. Klicka på "Visa hela min profil" till höger, så kommer e-postadressen fram.

1 kommentar:

  1. Hej Håkan

    I 2002 års vinternummer har Lars G Dahlgren skrivit en intressant artikel om Minervas mödernelinje. Där skriver han att "Hög fertilitet är för övrigt något som går igen genom hela stolinjen."

    Hälsn Lennart

    SvaraRadera