onsdag 1 september 2010

Dräktigt och Järvsöfaks

Känner att jag har haft svårt att skriva kort inlägg just nu... Ska försöka, men det är svårt. Jag blir så glad och engagerad när jag får respons i kommentatorsfältet! Det är trots allt "Derbyvecka" och då är det ju "lång distans" som gäller.

Den glada nyheten som utlovades...
Vårt sto Staro Yours Truly är DRÄKTIG med Juliano Star. Till slut, i säsongens elfte timme och "sista chansen" blev hon dräktig. Jag fick gåshud över hela kroppen och tårar i ögonvrån när Marita ringde och berättade. Yes! Det är lycka!

Ska också komma med ett scoop á la "Trav 365". Konstigt att inte dem skrivit om detta redan. Här kommer avslöjandet. Järvsöfaks är ett varmblod. KG Holgersson kommer med avslöjandet i detta YouTube-klipp. Kolla från 1:36 in i klippet till 1:58.



Roberto är en snabb travhäst. Han busar gärna med sin skötare Sarah Bäckman i värmningarna och lattjar runt i galopp. Roberto är även en populär Pizzeria i Umeå. Där kan inte pizza kallas för "snabbmat" på helgerna. En normal lördagskväll är väntetiden på en pizza 50 minuter! Den som väntar på något gott, brukar det heta...

Svenskt Travderby körs inte ens inom Dagens Dubbel. Nej, det är ett ovisst Derby i år, så det passar bättre som Triolopp. Läste att det var med hänsyn till publiken som man lagt loppet tidigare, men inte går man väl på Jägersro en derbydag och lämnar INNAN huvudloppet? Finns inte på kartan, om du frågar mig... Detta blir mitt första "Live"-Derby. Återkommer imorgon med analys av deltagarna.

1 kommentar:

  1. Ska en av sveriges största hästägare besöka Wolmsta i helgen ?

    SvaraRadera