torsdag 23 september 2010

Plockeliplock

Efter två dagar av krystade inlägg, så har jag helt plötsligt massor av underlag att skriva om...får försöka ta det i korthet.

Missade en reflektion på gårdagens "Tio i topp". FYRA av dessa hästar är sålda på Trotteauktioner, vilket Sara påminde mig om. Torvald Palema, Remington Crown, Gigant Neo och Digger Crown. Häftigt! Ta chansen att hitta din "Tio i topp" på den kommande Kriterieauktionen.

Nu sänds de franska loppen i ATG Live utan fördröjning. Jag är väl ingen frekvent tittare av dessa sändningar, men igår kollade jag på när Commander Crowe besegrade den franska eliten. Ready Cash var tvåa och gjorde ett bra intryck i sin nya regi.

Fick mail av Johan Lindberg på Kanal75. Han berättade att tiden mellan loppen skulle ökas. Detta för att det skulle flyta bättre för de aktiva på travbanorna, samt att det skulle öka antalet lopp som skulle kunna sändas live i ATG Live. Toppen! I januari skulle även tiden mellan loppen i lunchtravet ökas. Han berättade också en riktigt spännande nyhet för oss...ja, vilka? Det avslöjas inom någon vecka. Det är i alla fall något som jag längtat efter!

Jag håller med Kari Lähdekorpi! Han ondgjorde sig över att många av de som annonserar ut hästar inte skriver ut namnen på hästarna. Ofta går det att lista ut med lite detektivarbete, men det känns ändå lite onödigt och det missgynnar oftast den som ska sälja. Priset tog nog annonsen i Travronden förra veckan där annonsören "auktionerade" ut ett antal hästar bl.a. "tre toppstammade avelsston dräktiga med föl vid sidan". Om man inte är superintresserad, så ringer i alla fall inte jag. Däremot, om jag vetat vilka ston som det rör sig om kanske jag kunnat tipsa någon som jag vet är intresserad eller kanske till och med BLI intresserad. Auktionen avslutas precis nu. Undrar hur många som har bjudit...

Har du gamla fotbollsstrumpor över som bara ligger och skräpar i socklådan? Har du dessutom funderat på skaffa transportskydd till din sulky? Då ska du få lösningen! Denna bild togs i centrala Umeå igår efter lunchtävlingarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar