torsdag 16 september 2010

Mer om starttider

Fick lite reaktioner på gårdagens inlägg. Härligt! Johan Lindberg på Kanal75 skickade ett mail och "minus" lämnade en kommentar.

Först "minus" kommentar, finns här
Han skriver om ett intressant scenario där tittaren själv kan styra saxandet. I princip en "kanal" för varje bana som kör tävlingar som man kan zappa emellan. Banorna får även sköta all produktion av tips och reportage själva. Det skapar konkurrens och förhoppningsvis kvalité. Läs gärna hans kommentar.

Sedan fick jag som sagt mail av Johan Lindberg. Det är synd att jag inte kan referera till hans blogginlägg som jag tycker beskrev "motpartens" sida väl. Johan skriver att han gärna skulle se längre tid mellan loppen, för att tillgodo se allas intressen. Bra!

Flexsändningen som går i TV4 på fredagarba är sju minuter lång (kort) och då är varje sekund viktig. Det är viktigt med timing, så starten går exakt i rätt ögonblick.

Johan avslutade mailet med följande kloka ord: "Utan sport - inget spel, men också utan spel - ingen sport. Utan tv - sjukt mycket lägre spel och därmed sjukt mycket sämre sport."

Jag vill också förtydliga att det inte var min mening att vara negativ i gårdagens inlägg, även om det har uppfattats så. Jag vill att "båda sidor" ska förstå varandras uppdrag och därigenom TILLSAMMANS skapa en så bra produkt som möjligt i en så bra miljö som möjligt.

Ett räkneexempel. Säg att ATG tappar 100.000 kr i omsättning pga att det blir en "krock" i saxningen. Då tappar sporten 6.000 kr i nettopengar. För den personen som åkt 30 mil och anser sig inte ha fått chansen att förbereda sin häst är dessa 6.000 kr till sporten försumbara. Den personen har offrat en hel dag, samt ett antal tusenlappar på att starta sin häst. Vad hjälper det då för DEN personen att "sporten" får 6.000 kr? Det är inte just dessa sex tusenlappar som betalar bensinpengarna och plåstren på såren. Naturligtvis vill jag att spelet ska vara optimalt, men glömt inte bort att det är "Hästen i centrum" som Svensk Travsport har i sin slogan.

Nu ska jag kolla vidare i Kriterieauktionskatalogen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar