måndag 17 januari 2011

Lite olika notiser

Jag hade missuppfattat hur det gick till med Uppfödarbragden. Lena på ASVT, rättar mig:
"Viktigt att notera är att det även tidigare har nominerats tre kandidater (uppfödare) till Årets uppfödarbragd men dessa har inte offentliggjorts förrän det varit dags under kvällen att dela ut priset på själva hästgalan.
Nu har nomineringarna avslöjats i förväg.
Mer om Uppfödarbragden och förra årets nomineringar/vinnare finns att läsa på http://www.asvt.se/page109879.php
Lena/ASVT"
Apropå det, så är det bara att gratulera Johan Lejon som fick utmärkelsen. Jag tycker det var tre bra kandidater och det är inspirerande att vi har så bra uppfödare i Sverige.

Lasse kommenterar Hästgalan:
"Pinsamt att Tamla Celeber gick lottlös från galan. Hur mycket mer kan man begära av ett treårigt sto?"
Jag tycker också det var märkligt att inte Tamla Celeber fick något pris på Hästgalan. Det klart att det fanns värdiga motståndare i de olika kategorierna, men ändå. Kanske värderas insatser av unga ston lägre? I min värld tycker jag att hon gjort fantastiska prestationer under hela året i kulltoppen och hon fick min röst i alla klasser som hon var nominerad. Det klart att Viola Silas också gjort det och det var väl inte fel att Raja Mirchi blev "Årets 3-åring" heller, men det känns som att Tamla borde förtjänat något pris.

Jag ser här att hon inte ens var riktigt nära i någon kategori. Hon hade behövt "dubbla" antalet röster i respektive kategori för att vinna. Till röstresultatet.

Kanske har Jeanette lösningen?
"Tycker att man kunde dela ut 2 priser till 3- och 4-åringarna, ett för hingstar o valacker och ett för stona i vardera åldersgrupp.."
Jag kan bara hålla med!

Maharajah var smällfin igår och nu kan vi ha en häst för "Amerikapriset". Efter de senaste årens Prix d'Amerique, så har vi svenskar haussat upp förväntningarna och fått vända besvikna hemåt. Dags att vända trenden i år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar