onsdag 13 april 2011

Kommentarer och notiser

Har en del notiser att skriva om idag...


Börjar med en kommentar från "Ylva L", angående mitt resonemang kring "Träning vs uppfödning".
"Jag är helt med på ditt resonemang! Det går faktskt att få fram en klassisk vinnare med en mindre plånbok, det krävs dock en del tur."
Tack! Du och Ulrik är väl perfekta exempel på detta, även om ni har en större uppfödning än vad vi har. Hur många klassiska vinnare har ni fött upp med relativt billiga hingstar? Simb Capi (Probe), Simb Zipper (Flying Irishman) och Simb Chaplin (Pearsall Hanover). Grupp 1-segrar för Simb Moonrunner (Turbo Thrust) och Simb Illusion (Somatic).

Ylva fortsatte,
"Men läs Micke Nybrinks blogg på Aftonbladets Trav 365, han tycker prispengarna är för höga, att hästägarna tar spelarnas pengar! Ska vi ha lite äggkastning?"
www.aftonbladet.se/sportbladet/trav365/nybrink/
Hmm...ja, vad ska man säga? Mickes jobb är att provocera. Han säger en sak och sedan "var det för att skapa debatt". Jag tycker det är rätt tröttsamt resonemang. Visst, vi kan överföra resonemanget på andra håll.
- De gånger som Mickes V75-förslag inte får sju rätt minst halveras hans dagsarvode. Någon får räkna ut en skala för hur mycket han får vid fem rätt o.s.v.
- Den som går på en 0-0 match i allsvenskan får tillbaka halva biljettpriset och forwards får halverad lön. Sedan en skala via mittfältare - backar, men målvakterna ska banne mig ha löneförhöjning eftersom de gjort sitt jobb.


Nä, det blir nog ohållbart... Är det bara jag som känner igen följande resonemang.
1) Micke sätter en spik som vunnit från ledningen, efter att den fått bestämma i ledningen: "SNYGGT kört av Erik! Precis sådär ska det gå till. Pang till ledningen och sedan säkert undan."
2) Mickes skrällbud sitter i fjärde utvändigt och Erik pangade till ledningen och får bestämma: "Det är INGEN TÄVLING. Någon måste trycka på favoriten. Såhär kan vi inte haaaaa det på Solvalla. Det är dötrist!" Erik sticker säkert undan till slut...
Skillnaden mellan loppen är vilken häst som Micke vill ska vinna, inte loppen. Samma som om spiken i resonemang "1)" skulle få svar av en 50-oddsare (gärna med en lantortskusk), så lär den kusken få höra bannor om hur illa han kör. Var det inte tävling som vi skulle ha?

Över till ATG.se... Denna sjukt dyra webbplats som blivit prisbelönt. Det som jag undrar över är vilka kriterier som ställdes i den tävlingen. Svaret på vad användarna anser har kommit och det kan inte anses vara till grund för någon prisbelöning. I min värld är det användarna som trots allt ger svaret på hur bra en webbplats är. En undersökning bland 1900 kunder som gjordes av ATG visade på följande:
- Nästan hälften av de tillfrågade använde den gamla "classic"-sidan varje dag.
- Det är fler kunder som använder den gamla sidan, än den nya atg.se

SÄMRE betyg kan man väl knappast få?

Jag tillhör de som ofta använder classic-sidan. Den nya upplevs väldigt seg, tycker jag. Den har en del "buggar". Framförallt, så tycker jag att det är problem med "Live-sändningen" emellanåt. Kör jag classic, så går det mycket snabbare. Liven-flyter på mycket bättre och det går att öppna i ett annat fönster. Eftersom jag kopplat ihop datorn med TV'n, så kan jag skicka ett fönster till TV'n i helskärm och ändå jobba vidare med datorn.
Läs mer här: http://www.travnet.se/www/public/webb/default.asp?infoID=55449&infoTyp=nyhet

Jag sparar lite notiser tills imorgon. I'll be back!

2 kommentarer:

  1. Ignorera fröken Nybrink, han är inte värd att uppröras över. För en mille om året skulle jag också gladeligen ha ständig trotsålder ända till min pensionering...

    SvaraRadera
  2. ATG.se värdelöst som sagt. Bra tajming på inlägget med kvällens framflyttade V64-start.

    Men säger som en kompis, det är svårt att inte träffa rätt tillfälle med ett sånt inlägg.

    SvaraRadera