måndag 11 april 2011

Måndag

Massivt med jobb idag. 


Fick svar av "Hästägaren" på:
"Jag tycker stressen lätt tar bort glädjen från träningen då man känner att hästarna "måste" ut fort på banan och kanske ses som dåliga om dom inte startar snabbt.(speciellt om man har ston som kommer ut sent)"
Det var ingen kul läsning att stressen skulle ta bort glädjen från träningen. Mitt mål som uppfödare är att försöka skapa så bra tävlingsindivider som möjligt. Jag vill att de ska ha potential att prestera. Det är vad som driver mig att satsa på med detta. Målsättningen för sin hästverksamhet kan vara väldigt varierande och det ena behöver inte utesluta det andra. Jag har lite andra värderingar när det gäller tävlingsverksamheten och det är därför som jag säljer mina uppfödningar. (Utvecklar detta resonemang imorgon, hinner inte nu.)

Tipsar om två riktigt bra kommentarer som jag fått på tidigare inlägg under helgen. Klart läsvärda!

Från "Anonym", kommentar till "Svar på kommentar"
Från "Björne", kommentar till "Är avel lätt"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar