torsdag 14 april 2011

Mer notiser





Skrev igår i negativa ordalag om den nya och prisbelönta atg.se För att det inte ska missförstås, så vill jag inget hellre än att det ska fungera på atg.se och att det ska gå bra för ATG. Det är grunden för att har och kommer att ha den travsport som vi har idag. Däremot var det lite ironiskt att jag möttes av ovanstående meddelande när jag gick in på sidan igår kväll...


Lars Öström ringde upp mig med anledning av detta inlägg, där jag beskrev "helheten" som en träspann. Mycket riktigt var det Lars som hade föreläst om detta. Han berättade att det heter "Laggkärl" och han berättade om vad han hade döpt de olika laggarna till. Jag hoppas att jag kan få honom att berätta om "laggkärlet" i en kommande blogg. Lars skriver ju blogg på vår hemsida, www.stallbredbyn.se där man kan följa två 2-åriga kallblod i deras uppträning. Det kommer även lite resonemang kring hästhållning och generell träning.

Torsdag, men ändå snart helg. Imorgon kväll åker jag till Arlanda för att i ottan på lördagen transporteras vidare till västkusten. Olympiatravet på Åby står på programmet. Det är en konferensresa, så det blir lite föreläsningar och "jobb" också. Jag tror det blir mycket trevlig!

På söndag ska jag göra debut. För första gången har jag en häst som SKA galoppera. (Haft hästar som galopperar när de INTE SKA galoppera redan.) Min RIKS-galoppör Freckenham Ted ska ut i debut med Jacob Johansen på Jägersro. Jag måste säga att jag haft positiva upplevelser hittills av mitt (minimala) galopphästägande. Stall Long (Jessica & Padraig) har jobbat bra via de sociala medierna och lagt ut bilder från träningen och rapporterat om vad som hänt. Fick även se en film när Ted busade runt i ridhuset. Det vore lite ironiskt om Freckenham Ted långsamt travade ut ur box 7 på söndag...

Kommentar från "Dir. Logan":
"Ignorera fröken Nybrink, han är inte värd att uppröras över. För en mille om året skulle jag också gladeligen ha ständig trotsålder ända till min pensionering..." 
True!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar