onsdag 2 november 2011

Bloggen och bloggeri

Jag får tacka alla som visat uppskattning för mitt bloggande. Det värmer! Jag ser att besöksstatistiken rasat efter mitt inlägg där jag aviserade att jag skulle sluta blogga här. Jag skrev att jag skulle hålla på, åtminstone över Breeders' Crown - så än är äventyret inte över.

Jag kommer inte att sluta skriva om travsport, avel, statistik och andra viktiga saker som händer i livet. Det kommer jag att fortsätta med på samma ställe som jag gjorde - innan jag började skriva för ASVT - på vår egen hemsida, stallbredbyn.se

Varför? Jag känner en press från mig själv att leverera regelbundet och med någon form av kvalité. Det senare kanske kan ifrågasättas, men när jag tar på mig ett uppdrag vill jag göra det så bra som möjligt. Nu känner jag att det är dags att ta ett steg tillbaka till stallbredbyn.se igen. Då kan jag sänka ambitionsnivån också och även bredda mina ämnesområden, även om jag varit utanför avel och uppfödning i många av mina inlägg.
Framförallt är det under perioder som jag har arbetstoppar i mitt företag som jag kan känna att bloggandet blivit en belastning - istället för ett nöje. Då blir det lätt skrivkramp och jag känner inte att jag tillför något. När jag har tid, är det fantastiskt roligt.

Någon undrade om jag skulle sluta helt inom ASVT. Hur det blir med styrelseplatsen kan jag inte svara på, eftersom det kommer att bli minskat antal ledamöter i styrelsen vid nästa årsmöte. Valberedningen ska ta fram ett förslag och då ska årsmötet besluta vilka som får förtroendet. Jag har i alla fall inte avsagt mig något uppdrag och jag är glad att det finns de som uppskattar vad jag gör. Tack!

Ni som fortfarande hänger kvar, imorgon presenterar jag startfältet för 3-åringarnas Breeders' Crown och på fredag är det dags för presentation av 4-åringarna.

Avslutar dagens inlägg med att berätta att Nordglöd återigen segrade. I måndags vann han på Skelleftetravet, årets sjätte seger på travbanan.

1 kommentar:

  1. Tror inte att den kommentaren kom med i det du publicerade. Blev överraskad av att hitta nya inlägg idag men blev hur som helst glad.

    Kör hårt.

    SvaraRadera