tisdag 24 maj 2011

Garland Lobell och kommentarer

Garland Lobell

I morse när jag vaknade nåddes jag av dödsbudet, att Garland Lobell hade avlidit vid en ålder av 30 år. Såklart ledsamt. Jag är dock glad att jag träffa Garland Lobell vid vårt besök på Walnut Hall Ltd i höstas.

För egen del har han betytt mest som farfar till vår första uppfödning, Youpie (e. Jobie Tempest). Han är också farbror till vår gentleman Worldwide (e. Chief Litigator). I stallet har vi också 2-åriga Önas Hamra (e. Laddie) och där är Garland Lobell farfars far.

Garland Lobell är mest känd för sina fantastiska söner, helbröderna Angus Hall, Andover Hall och Conway Hall


Jag har fått några kommentarer sen senaste inlägget.
Micke B: "Som vanligt, intressant läsning!

Om du hinner med så skulle det vara intressant att höra om du har hittat några "guldkorn" eller speciella favoriter av de 100 hästarna på Elitauktionen?"
Tack Micke! Jo, det kommer imorgon några hästar som jag plockat ut från ett antal på förhand bestämda kriterier. Sedan kommer ytterligare några "guldkorn" på torsdag.
Anders Järnerot: "Märkligt att det är så många på blocken som gömmer sig bakom anonym. Med andra ord vågar man inte stå för sina åsikter. ASVT:s information misskrediterar inte den mindre uppfödaren. Den bygger på kunskap och vetenskap. Den vänder sig till alla typer av uppfödare.I de senaste upplagorna av Hingstinfo kan man konstatera att artikelserien (mycket bra) av Elithingstars morfädersmeriter är det endast två mödrar som är ostartade. Jag finns på mail och telefon (se hemsidan) för att diskutera uppfödarfrågor, avelsston som startat eller värderingar av hingstar. Anders Järnerot"
Tack Anders! Visst är det märkligt att de som kommenterar är anonyma? (Praktiskt svårt att hålla isär kommentarerna också.) Jag har ju varit med dig på Norrlandsturné och håller med om att informationen bygger på kunskap, vetenskap och de erfarenheter som finns inom ämnet. Mitt intryck har varit att det dessutom har varit uppskattat av de som varit med. Jag förstår inte heller hur det ska kunna misskreditera mindre uppfödare. Tvärtom, så borde väl det hjälpa?

Nytt inlägg angående Elitauktionen kommer kl. 12:00.

2 kommentarer:

  1. Äsch bara lite många knappar att trycka på för att lämna kommentarer. Lätt att man då trycker på anonym då det kommer upp massa alternativ:)

    SvaraRadera
  2. Löjligt att gnälla på anonyma kommentarer tycker jag. Läs vad det står istället och bedöm kommentarerna efter innehåll. I just det här fallet vet jag inte vilken information som syftas på när det pratas om misskreditering.
    /Anders

    SvaraRadera