onsdag 4 maj 2011

VAMS

Det har varit rätt späckat de senaste veckorna, så idag hade jag tänkt att ta en VAMS-dag. VAMS står för "Vård Av Mig Själv". Började med ett besök hos frisören. Har inte klippt mig hos en frisör på minst 10 år. Sedan köpte jag frukost på konditoriet bredvid och det ramlade med en krämbulle också som snart ska inmundigas. Jobbar några timmar med några "måsten" som ska klaras av innan semestern. Sedan blir det nog en lunch på stan och några inköp, innan det blir lite fotvård. (Pedikyr låter inte så manligt. Kanske ska man skriva hovvård, så alla förstår?) Jag har aldrig testat detta, men fick ett erbjudande och tänkte att det kunde vara skönt. Kanske blir ett skumbad ikväll? Låter det inte som en lyxig dag?


Semester nämnde jag ovan. Jo, imorgon åker jag och familjen en vecka till Turkiet. En vecka utan så mycket trav. Vi får väl ta tillfället i akt att diskutera vilken hingst som vi ska använda i år. Det kan bli sporadiskt bloggande under tiden, men vi ska i alla fall ha internetuppkoppling på rummet. Får väl se hur mycket man hinner med, men bloggen är inte prioriterad.

Jag hinner i alla fall med ett inlägg imorgon innan vi åker.

1 kommentar:

  1. Hoppas att ni får en härlig semestervecka med mycket sol och god mat!!!
    Är inte alls avundsjuk...

    SvaraRadera