fredag 15 oktober 2010

Vilken dag!

Började dagen med en mindre hälsosam frukost på "Arby's". Dit går vi inte igen... Sedan klev vi på bussen och åkte på sightseeing genom Lexington. Vi stannade i fantastiska "Thoroughbred Park". En park med statyer på galopphästar. Fantastiskt fina! In i minsta detalj var perfekt. Sedan vidare ut till Stoner Creek Farm som ägs av Menhammar. Vilken anläggning! Helt makalöst vilka ytor, hagar, byggnader. 800 hektar. Där blev vi bjudna på fika också.

När vi kom tillbaka stannade vi till på tävlingarna på The Red Mile. Blev en del snack med olika för mig kända och okända personer. Mest överraskad blev jag när jag presenterades för Dr Paul E. "Pete" Spears. Han är nu President i bolaget som anordnar auktionerna i Harrisburg. Tidigare har han varit vice president på Hanover Shoe Farm. Han är också uppfödare till bl.a. Windsong's Legacy och Rotation. Det roliga är inte hans titlar, utan att jag har refererat till artiklar som han har skrivit angående x-faktoravel. Jag försökte konversera med honom på min begränsade engelska och det var faktiskt intressant. Han var riktigt fascinerad av hans besök vid Elitloppet 2008 och min finske vän försökte nu få Pete att besöka "Kungatravet" i Finland.
På kvällen besökte vi "Malone's Steakhouse" som räknas som det bästa i hela Kentucky och rankas som sjunde bästa steakhouse i hela USA. Riktigt bra mat och jag blev proppmätt. Sirlion Steaken på 12 oz visste var den satt. Toppade detta med en Chocolate Chip Cookie och glass...modell större. (se bild nedan, tallriken är av normal storlek, ingen assiett) Apropå stora saker, så fick Björn Ljungek in de största lökringar jag sett och det i den största portionen jag sett! Till och från restaurangen åkte vi i en Cadillac Limo. Jag försökte konversera med chauffören och undrade om det var svårt att fickparkera med bilen. Han förstod inte riktigt "pocket-parking", men innan vi klev ut vid hotellet hade han lärt sig ett nytt ord.

Chocolate Chip Cookie med glass...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar