tisdag 26 oktober 2010

Ett års jubileum

Idag är ett år sedan denna blogg startade. Detta blir det 214:e inlägget sedan starten. Inledde första inlägget med en sifferpresentation.
Avslutar med en sifferkombination:
34, 88, 183 - ålder, vikt och längd. Två av dessa tal ökar varje år. Gissa vilka!
Så sant som jag skrev, så har två av dessa tal ökat senaste året. Jag har sett att det finns på Facebook nått som heter "Calculate your idealweight". Intressant, kanske....men jag vände på kalkylen och insåg att jag är för kort. Jag borde vara typ 210 cm...

Det är rätt att gångare har företräde och att bilarna ska stanna vid övergångsställen, MEN... Det vore inte dumt om Transportstyrelsen (?) gör ett litet tillägg, typ att fotgängare ska stanna vid övergångsstället i tre sekunder och titta åt båda hållen innan de går över. Det är inte så trafiksäkert när kamizakegångare kliver rätt ut i gatan. Var nära att köra över en gubbe som dök upp bakom en husknut fem meter framför grillen. Då spelar det ingen roll hur långsamt jag kör, hur snabbt jag bromsar eller att han håller upp handen om ett stopptecken. Lika svårt är det med fotgängare som promenerar vid sidan av vägen och plötsligt bara viker ut i vägen när de kommer till ett övergångsställe. Ironiskt nog kollar de om det kommer några bilar när de kommit halvvägs över. Nä, HALT - kolla båda hållen, sen gå över. Sen tror cyklister att de också alltid ska ha företräde...men det är en annan historia.

Rite Aid är inte en avkomma till Rite on Line. Nä, det var ett kombinerat apotek, systembolag och livsmedelsaffär som låg närmsta granne till vårt hotell i Lexington. (De hade även framkallning av bilder.) Det som var mest ovanligt med denna affär var att de hade drive-in service på apoteksdelen.

Det blev inte mycket trav i denna blogg, så jag avslutar med en filmsnutt från mötet med Valley Victory på Walnut Hall Ltd. Här går han i sin hage.

2 kommentarer:

  1. Grattis på 1 årsdagen! Jag har sedan en tid hittat hit o missar numera sällan ett inlägg. Intressant o trevlig läsning!
    Allan Nilsson Stall Celeber

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket Allan! Det värmer. Grattis till era framgångar med Tamla Celeber! / Håkan

    SvaraRadera