torsdag 17 juni 2010

Fotbolls-VM

Jag har tyvärr inte hunnit följa fotbolls-VM, så mycket i år. Mycket jobb på skrivbordet är bara roligt och det är vad jag får prioritera. Det mesta som jag hört från VM är snacket om Vuvuzelas... Därför finns bloggen numera även i Vuvuzela-version. Kolla här!

Såg sista tio minutrarna igår mellan Schweiz och Spanien. Snacka om skräll... Det är nog inga roliga rubriker i den spanska pressen idag.

Avslutar med ett citat:
"We care about the small people!" - Carl-Henrik Svanberg, BP.

Inte så lyckat. Nästan i klass med Alex Schulmans karriär som översättare. Jag jobbade med att översätta utländska filmer och fick "Oh, I have no idea" översatt till "Oj, jag har inget ID-kort". Alex blev inte långvarig på sitt jobb och undrar hur länge Svanberg får jobba kvar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar