tisdag 29 juni 2010

Fransk statistik

Jag har kollat lite på den franska statistiken. Det finns inte så mycket statistiktabeller att ta del av, men det finns en sida som lägger ut bl.a. kvalstatistik. http://www.huilerie49.fr/qualifs/

Jag har rotat fram deras senaste statistik som är per 31 maj. Det är svårt att få till tabeller i bloggen, så jag lägger ut som en bild. Bilden är jätteliten, men om du klickar på den öppnas den separat och blir större. Här kommer topplistorna:

Det skulle vara intressant att presentera en tabell med "mediansiffror", men tyvärr är det lite tidsödande. Statistik kan som bekant förvränga de flesta sanningar, men jag tycker det är intressant i alla fall.

Jag hade en undersökning under förra veckan, om "bloggfrekvens". Det blev ganska hårt i mål mellan "En gång om dagen" (38%) och "2-3 ggr i veckan" (32%). Trea blev "Flera gånger om dagen" (20%). Tur att ingen valde "Inte alls!"... Jag kommer att sikta på en blogg varje vardag och om jag missar någon dag, så verkar det inte vara så farligt heller. Då är jag de flesta till lags.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar